اعلام آمادگی کردها برای مذاکره درباره پیوستن به ارتش سوریه
کد خبر: 3853795
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

اعلام آمادگی کردها برای مذاکره درباره پیوستن به ارتش سوریه

دیگر رسانه‌ها ـ یکی از مقامات سیاسی کردهای سوریه از آمادگی شبه نظامیان کُرد برای پیوستن به ارتش این کشور در صورت تغییر و بازسازی آن خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شفقنا، رئیس کمیته اجرایی «شورای سوریه دمکراتیک» بعد از ظهر امروز (جمعه) تاکید کرد که شبه نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه آماده پیوستن به ارتش این کشور هستند با این حال می‌خواهند ابتدا ساختار ارتش تغییر یابد و بازسازی شود.

رئیس کمیته اجرایی «مسد» یا همان شورای سوریه دمکراتیک که شاخه سیاسی گروه شبه نظامی موسوم به «نیروهای سوریه دمکراتیک» به شمار می‌آید، در گفتگو با اسپوتنیک در این باره اظهار داشت: ما آماده پیوستن به ارتش سوریه هستیم اما پس از بازسازی و تغییر آن؛ اگر با دولت سوریه بر سر اداره منطقه به توافق برسیم، در آن هنگام آماده پیوستن به ارتش سوریه خواهیم بود.

احمد ضمن تاکید بر این که چنین اتفاقی ظرف یک ساعت نمی‌افتد افزود: وزارت دفاع (سوریه) بیانیه‌ای صادر کرد که در آن ما را به عنوان جنایتکار خطاب کرد و گفت اگر با ارتش ترکیه مشکل دارید، به ما ملحق شوید و ما به خاطر شما این مشکل را حل خواهیم کرد؛ این همان چیزی است که اتفاق افتاد و به همین دلیل نیز نیروهای سوریه دمکراتیک گفت نه؛ باید با همدیگر بنشینیم و در رابطه با چگونگی ادغام توافق کنیم.

این در حالی است که وزارت دفاع سوریه چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) منتشر شد، از عناصر «قسد» یا همان نیروهای سوریه دمکراتیک که از شبه نظامیان کُرد یگان های مدافع خلق (YPG) و هم پیمانان عرب، ترکمن و سریانی آنها تشکیل شده و در جنگ با گروه تروریستی داعش از حمایت ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا برخوردار بود، درخواست کرد که برای مقابله با تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه به ارتش این کشور ملحق شوند.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه در این باره آمده بود: فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح پس از گسترش تسلط خود بر مناطق گسترده‌ای از منطقه اغلب کردنشین شمال شرق سوریه، از عناصر گروه‌های موسوم به قسد می‌خواهد که برای مقابله با تجاوز ترکیه به خاک سوریه، به یگان‌های ارتش بپیوندند.

انتهای پیام
captcha