اعزام ۳ هزار دانش‌آموز دختر البرزی به اردو‌های راهیان‌نور
کد خبر: 3853422
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

اعزام ۳ هزار دانش‌آموز دختر البرزی به اردو‌های راهیان‌نور

گروه اجتماعی ــ مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه البرز از اعزام ۳ هزار دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوم به اردو‌های راهیان نور خبرداد و گفت: اعزام‌ها از ۱۱ آبان آغاز می‌شود.

اعزام 3 هزار دانش‌آموز دختر البرزی به اردوهای راهیان‌نور

سعید اخلاقی، مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه البرز به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: طرح راهیان‌نور دانش‌آموزی از 11 آبان سال جاری آغاز خواهد شد و مراسم افتتاحیه دوره نخست اعزام‌های دانش‌آموزی در حرم امام(ره) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 220 دانش‌آموز دختر شهر کرج ناحیه امام سجاد(ع) در افتتاحیه مذکور حضور پیدا خواهند کرد، افزود: پس از اتمام مراسم، دانش‌آموزان به سمت مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد و از یادمان‌های فتح المبین، فکه شمالی، شلمچه و علقمه در خرمشهر بازدید می‌کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان البرز با حضور در اردوگاه شهید مسعودیان اهواز، از رزمایش فرهنگی که به صورت متمرکز کشوری برگزار می‌شود نیز بازدید خواهند کرد، گفت: سه هزار دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوم از استان البرز در مرحله نخست به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه البرز تصریح کرد: در بهمن ماه سال جاری اعزام دانش‌آموزان پسر به اردوهای راهیان نور در دستور کار قرار خواهد گرفت و پس از اتمام اعزام‌های دانش‌آموزی به ترتیب اعزام های دانشحویی، اقشار و عموم مردم تا پایان نوروز 99 انجام می‌شود.

وی گفت: در طول مسیر سفر راهیان نور، مسابقانی توسط نواحی بسیج برگزار خواهد شد و به صورت متمرکز در اردوگاه شهید کلهر و مسعودیان اهواز برنامه‌هایی علاوه بر محوریت دفاع مقدس و شهدا در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، نماز، وجوب، علت و چرایی آن و احترام به والدین برگزار می‌شود.

اخلاقی بیان کرد: راویان دفاع مقدس به صورت استقراری و همراه در مسیر، دانش‌آموزان را همراهی خواهند کرد و عموم زائران می‌توانند آثار خود را به جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» در قالب عکس، فیلم، شعر، تئاتر، سرود، نمایش نامه نویسی، دلنوشته و ... به دبیرخانه معاونت اردویی ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه به اثرات برتر جشنواره مذکور هدایایی تقدیم خواهد شد، گفت: مجموع آثار واصله به دبیرخانه به سازمان اردویی ذیل سازمان بسیج مستضعفین ارسال می‌شود تا در جشنواره کشوری نیز مورد ارزیابی قرار گیرند.

مسئول اردویی و راهیان نور در خاتمه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان متوسطه دوم برای حضور در اردوی راهیان نور می‌توانند به واحد بسیج مدرسه مراجعه و ثبت‌نام کنند، بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش بر اساس سند ملی راهیان نور مجری اصلی این طرح است، از ظرفیت معلمان و مربیان نیز در مدت زمان چهار روز سفر راهیان نور استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha