پیاده‌روی اربعین مرکز وحدت و اخوت مسلمانان است
کد خبر: 3849763
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

پیاده‌روی اربعین مرکز وحدت و اخوت مسلمانان است

گروه اجتماعی- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان گفت: پیاده‌روی اربعین مرکز وحدت و اخوت مسلمانان است چراکه حضور در راهپیمایی اربعین پیوند اخوت و برادری بین زائران را محکم‌تر می‌کند و در واقع این مکان مرکزی برای اتحاد، وحدت، عطوفت و اخوت بیشتر مسلمانان است.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین و زیارت بارگاه مبارک امام حسین که هرساله هزاران نفر از اقصی نقاط جهان در آن حضور پیدا می‌کنند در کنار برکات معنوی باعث می‌شود که مسلمانان از هر نژاد و قومی و با هر لهجه و زبانی باهم آشنا شوند.
وی افزود: پیاده‌روی اربعین مرکز وحدت و اخوت مسلمانان است حضور درراه پیمایی اربعین پیوند اخوت و برادری بین زائران را محکم‌تر می‌کند و درواقع این مکان مرکزی برای اتحاد، وحدت، عطوفت و اخوت بیشتر مسلمانان است.
ماموستا رستمی بیان کرد: جامعه وقتی به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند که در آن معنویت وجود داشته باشد دور افتادن از معنویت باعث می‌شود که جامعه به سمت پستی پیش برود چراکه هرچقدر مراسمات مذهبی باشکوه‌تر برگزار شود معنویت در جامعه تقویت می‌شود.
کشتار مسلمان به دست مسلمان یکی از دسیسه‌های دشمنان اسلام است
وی عنوان کرد: امروز دشمنان اسلام به دلیل هراس از اتحاد مسلمانان تلاش می‌کنند که با ایجاد تفرقه و دودستگی بین مسلمانان، آن‌ها را علیه هم بشورانند و البته در تعدادی از کشورهای اسلامی تا حدود زیادی هم موفق شده‌اند چراکه کشتار و قتل‌عام مسلمانان به دست مسلمانان در سراسر کشورهای اسلامی نمونه‌ای از تلاش و دسیسه دشمنان اسلام است.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان بیان کرد: امروز خون مسلمان به دست مسلمان ریخته می‌شود، این در حالی است که اگر تمام مسلمانان همدل و همراه، دست در دست یکدیگر در کنار هم باشند، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و در این راستا حضور در پیاده‌روی اربعین به‌عنوان مرکز وحدت مسلمانان باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.
وی اعلام کرد: این تجمع نمادی برای مقابله با ظلم و گویای تظلم‌خواهی است و نوعی اعتراض به ظلم و ستم‌ها درگذشته و حال است و مسلمانان باید همیشه نسبت به ظلم عکس‌العمل نشان دهند و برای از بین بردن آن اقدام کنند.
تجمع اربعین حسینی از دیدگاه اسلام مقبول و محترم است
ماموستا رستمی گفت: پیاده‌روی اربعین حرکت و هجرتی از سر حب و دوستی به اهل‌بیت و صالحین خداست درواقع در اربعین هر فردی با عشق و محبتی که به اهل‌بیت پیامبر و به‌ویژه امام حسین(ع) دارد مسافت طولانی را طی می‌کند و به خدمت کسی می‌رود که سرچشمه پاکی، مبارزه با ظلم و ستم و احیاکننده فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است لذا این زیارت و این حرکت از دیدگاه اسلام مقبول و محترم است.
وی ادامه داد: در ماه محرم و در روز عاشورا رویداد و جنایتی عظیم و ظالمانه نسبت به نوه پیامبر و اهل‌بیت پیامبر رخ‌داده است، رویدادی که داغی بزرگ بر دل مسلمان گذاشت و این داغ هیچ‌گاه در دل مسلمانان خاموش نمی‌شود.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان افزود: امام حسین در روز عاشورا برای ارشاد، هدایت، مقابله با ظلم و ستم حاکمان و احیای سنت امربه‌معروف و نهی از منکر و نجات جامعه از بداخلاقی و بی‌بندوباری به پا خاست اما دشمنان اسلام علیه امام حسین جنایت بزرگی را مرتکب شدند که تا امروز از یادها نرفته است.
اهل‌بیت مرکز تطهیر، طهارت، پاکی، نور و عطوفت بوده‌اند
وی عنوان کرد: هم درآیات قرآن و هم در احادیث رسول خدا در مورد جایگاه و عظمت اهل‌بیت بحث شده است، بر اساس آیات قرآن کریم اهل‌بیت پیغمبر سرچشمه و مرکز تطهیر، طهارت، پاکی، نور و عطوفت بوده‌اند و پیغمبر می‌فرماید: « خداوند آن‌گونه اراده کرده است که هرگونه آلودگی و ناپاکی از اهل‌بیت من دور باشد».
ماموستا رستمی اعلام کرد: زیارت اهل‌ قبور و به‌خصوص صالحین و بزرگان از دیدگاه اهل تسنن ایرادی ندارد، امام حسین(علیه‌السلام) نوه بزرگوار پیامبر و از اولیاء الهی بودند که درراه حق و برای اصلاح امور جدش، رسول‌الله شهید شدند.
وی در پایان یادآور شد: امام شافعی اخلاص خاصی نسبت به اهل‌بیت پیامبر داشت و در مورد اهل‌بیت پیغمبر می‌فرماید دوست داشتن و محبت به اهل‌بیت از طرف خدا نازل‌شده است و همین برای عظمت و شأن والای اهل‌بیت کافی است که اگر اهل تسنن در انتهای نماز خود بر پیامبر و اهل‌بیت ایشان صلوات نفرستند نمازشان موردقبول نیست یعنی در التحیات تا بر رسول خدا و اهل‌بیتش صلوات نفرستیم نمازمان باطل است و همین مسئله نشان می‌دهد که جایگاه اهل‌بیت تا چه اندازه از در دیدگاه اهل سنت مهم است.

انتهای پیام
captcha