۴ هزار معلول در پلدختر وجود دارد/ لزوم رعایت اصول مناسب‌سازی
کد خبر: 3845952
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

۴ هزار معلول در پلدختر وجود دارد/ لزوم رعایت اصول مناسب‌سازی

گروه اجتماعی ــ رئیس بهزیستی پلدختر با تأکید بر لزوم رعایت اصول مناسب‌سازی در ساخت و سازهای پس از سیل پلدختر، گفت: چهار هزار معلول شهرستان پلدختر، یک پنجم جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

4 هزار معلول در پلدختر وجود دارد/ لزوم رعایت اصول مناسب‌سازیبه گزارش ایکنا از لرستان، عبدالرضا پاپی‌الوار، رئیس اداره بهزیستی پلدختر یک‎شنبه، هفتم مهر در نشست ستاد مناسب‌سازی شهرستان پلدختر، اظهار کرد: انتظار می‌رود ساخت و سازهایی که پس‌ از سیل در سطح شهرستان پلدختر با توجه به خرابی‌های سیل از سوی شهرداری و بنیاد مسکن انجام می‌شود با رعایت کامل اصول مناسب‌سازی باشد تا در آینده نیاز به اصلاح طرح و دوباره‌کاری نباشد.

وی بر مناسب‌سازی معابر و خیابان‌های پلدختر تأکید کرد و افزود: بهزیستی تنها متولی مناسب‌سازی نیست و به‌عنوان دبیر ستاد وظیفه دارد بر اساس گزارش‌ها تعهدات اماکن عمومی را در این رابطه پیگیری و ارزیابی کند.

رئیس اداره بهزیستی پلدختر، شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی را دو رکن مهم در مناسب‌سازی عنوان کرد و گفت: شهرداری و دستگاه‌های دولتی این شهرستان موظف و مکمل هم برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت حضور اقشار کم‌توان در سطح معابر و خیابان‌ها و اماکن عمومی هستند.

پاپی‌الوار با بیان این‌که اداره راه و شهرسازی موظف و مکلف است ساختمان‌ها را با رعایت کامل اصول مناسب‌سازی برای اقشار ناتوان به سایر دستگاه‌ها تحویل دهد، اظهار کرد: چهار هزار معلول شهرستان پلدختر، یک پنجم جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند و ۱۵ درصد از این جمعیت نیز سالمندان، کودکان و زنان باردار هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha