وجود ۷ هزار ناشنوا و کم‌شنوا در لرستان
کد خبر: 3845607
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

وجود ۷ هزار ناشنوا و کم‌شنوا در لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که حدود هفت هزار فرد ناشنوا و کم‌شنوا در لرستان وجود دارد، گفت: در بحث توانمندسازی معلولین ناشنوا مربی و درمان‌گر اصلی خانواده است.

وجود 7 هزار  ناشنوا و کم‌شنوا در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیده فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان، شنبه، ششم مهر در دیدار با مراکز توانبخشی و روزانه خانواده و کودک مبتلا به اختلال شنوایی و خانواده‌های کودکان ناشنوا که به‌مناسبت هفته جهانی ناشنوایان در اداره‌کل بهزیستی لرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته جهانی ناشنوایان، اظهارکرد: مربی اصلی و درمانگر اصلی خانواده است و بهزیستی به‌عنوان همراه و همکار در کنار خانواده قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که توسعه مراکز خدمت به ناشنوایان در چند سال اخیر چشم‌گیر بوده است، افزود: در چند سال اخیر اتفاقات خوبی برای کودکان کم‌شنوا و ناشنوا در سطح استان افتاده است.

توکلی گفت: در استان لرستان چهار مرکز کودک و خانواده ناشنوا و کم‌شنوا به 150 کودک خدمت ارائه می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی پنجمین مرکز خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: ارائه خدمات به‌موقع به‌ویژه به کودکانی که نیاز به کاشت حلزون دارند از وظایف اصلی سازمان بهزیستی است که در استان این خدمت در کوتاه‌ترین زمان و با پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون ارائه گردیده است.

در پایان این دیدار، از مدیران مراکز و خانواده‌های کودکان ناشنوا توسط مدیرکل بهزیستی تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام

captcha