تعزیه امام حسین(ع) در بیرجند اجرا می‌شود
کد خبر: 3840338
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱

تعزیه امام حسین(ع) در بیرجند اجرا می‌شود

گروه معارف _ رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی از اجرای نمایش تعزیه سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) از ششم تا دهم محرم در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند خبر داد.

تعزیه امام حسین(ع) در بیرجند اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی، امروز ۱۴ شهریور، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نمایش تعزیه، بزرگترین نذر فرهنگی استان برای نسل جوان و نوجوان است.

وی از اجرای نمایش تعزیه سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) از ششم تا دهم محرم در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند خبر داد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌‌جنوبی، هدف از اجرای نمایش تعزیه را دوستی و آشنایی نسل نوجوان و جوان با تعزیه خوانی این هنر اصیل و تاریخی عنوان کرد.

کریمیان افزود: این تعزیه امسال با شیوه اجرایی نو و متفاوت و با هدف جذب و ترغیب نسل جوان به هنر فاخر و با سابقه تعزیه خوانی ارائه خواهد شد.

مجتبی پسندیده، مسئول واحد نمایش حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز در این نشست از اجرای نمایش تعزیه در شب ششم محرم الحرام خبر داد و گفت: پیش تولید این کار نزدیک به یک ماه و نیم زمان برده است و نزدیک به 40 نفر بازیگر و هنرور دراین نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

وی اظهار کرد: این نمایش به همت حوزه هنری خراسان جنوبی و با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان تولید شده است و علاقمندان به هنرهای نمایشی و تعزیه خوانی می‌توانند به مدت پنج شب، ساعت بیست در مدرسه شوکتیه بیرجند به تماشای نمایش تعزیه بنشینند.

انتهای پیام

 

captcha