ارائه خدمات در حوزه گردشگری استان اردبیل مناسب نیست
کد خبر: 3830052
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴

ارائه خدمات در حوزه گردشگری استان اردبیل مناسب نیست

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با انتقاد شدید از وضعیت به هم ریختگی گردشگری در استان اردبیل گفت: آنچه که در حوزه گردشگری و جذب توریسم از نظر برخی از مدیران و فرمانداران مغفول مانده عدم توسعه یافتگی فضای سبز و احداث سرویس‌های بهداشتی و مراکز ارائه خدمات به مسافران در استان گردشگرپذیر اردبیل است.

ارائه خدمات در حوزه گردشگری استان اردبیل مناسب نیستبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز، چهارم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به حضور گسترده گردشگران و مسافران در شهر‌های گردشگری استان در این ایام تعطیلات تابستانی اظهار کرد: آنچه که در حوزه گردشگری و جذب توریسم مغفول مانده عدم توسعه یافتگی فضای سبز و احداث سرویس‌های بهداشتی و مراکز ارائه خدمات به مسافران است در حالی که اردبیل به بام و ییلاق ایران مشهور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از برخی مناطق اسکان مسافران داشتیم شاهد کمبود سرویس‌های بهداشتی، فضای سبز و اتراقگاه‌های مناسب بودیم که زیبنده ییلاق ایران نیست که میانگین فضای سبز آن پائین‌تر از استاندارد کشوری باشد.

امام جمعه اردبیل خطاب به استاندار اردبیل گفت: برخی از فرمانداران ما حال کار کردن در این حوزه را ندارند و تعجب‌آور است که چگونه استاندار اردبیل چنین افرادی را حفظ کرده و نگهداشته است در حالی که تعدادی از این مدیران و فرمانداران اصلا اعتقادی به توسعه فضای سبز، کاشت درخت و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ندارند که بنده به صراحت اعلام می‌کنم که نگهداشتن چنین مدیران و فرماندارانی ظلم به مردم استان است.

عاملی افزود: نبود رغبت در فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به توسعه فضای سبز و ایجاد امکانات گردشگری نشان می‌دهد که چنین مدیرانی در سایر عرصه‌ها نیز اعم از صنعت و کشاورزی موفق نیستند و باید نسبت به تغییر آن‌ها استاندار اردبیل اهتمام جدی داشته باشد.

وی شام‌اسبی را نقطه حساس گردشگری و توریستی اردبیل اعلام کرد و گفت: متاسفانه این منطقه حساس توریستی به حال خود رها شده و حیرت‌آورتر از آن اینکه در ورودی اردبیل از سمت آستارا نخاله‌های ساختمانی به حال خود رها شده‌اند.

امام جمعه اردبیل مردم را به استیضاح چنین مدیران، فرمانداران و مسئولان فراخواند و بیان کرد: چند روز پیش به نئور رفتم و به عینه دیدم که چگونه مسافران دنبال سرویس بهداشتی می‌گشتند، اما خبری از ساخت مناسب این مجموعه‌های گردشگری نبود.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: این هفته دو حرکت ضد اخلاقی بر علیه توریست‌ها در استان ما صورت گرفت و دو نزاع بسیار زشت درست شد که در هر دو مورد هم مقصر اصلی از استان ما بود که کافی است چند مورد از این گونه بداخلاقی‌ها صورت بگیرد دیگر فاتحه جریان توریسم خوانده می‌شود و ضروری است در چنین مواردی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بسیار بیرحمانه عمل کنند تا بازدارندگی خوبی صورت بگیرد تا کسی جرات جسارت و تعرض به مهمانان را نداشته باشد.

عاملی افزود: ما از حیث توسعه صنعت توریسم یک اشتباه هم داریم و آن تمرکز بر سبلان و دامنه سبلان و آب‌های معدنی آن است در حالی که جنوب استان از گنج‌های پنهان توریستی کشور است و آنجا هرچقدر سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: صنعت توریسم استان نباید متمرکز در محدوده سبلان و آبگرم‌ها شود بلکه به جنوب و شمال استان در حوزه گردشگری توجهی جدی نیاز است که با تکمیل بزرگراه کلور – درام به شکل ایمن می‌توان در جذب گردشگر بسیار موفق عمل کرد.

ملت ایران در برابر رفتار‌های غیرعقلانی آمریکایی‌ها ایستاده است

عاملی در ادامه به روزگار ذلت‌بار ترامپ اشاره و اظهار کرد: برخلاف جامعه عرب کشور ما امروز مقتدرانه در برابر رفتار‌های غیرعقلانی آمریکائی‌ها ایستاده در حالی که ترامپ ملتمسانه از ما می‌خواهند پای میز مذاکره بنشینیم، اما خود او می‌داند که هزینه خروج از برجام برای او سخت و دشوار شده است.

وی با بیان اینکه دوره برده‌داری تمام شده و ما درصدد جبران عقب‌ماندگی‌های علمی، صنعتی و تکنولوژی خود هستیم، خاطرنشان کرد: ما با غرور تمام در برابر دزدی آشکار انگلیسی‌ها در دریا ایستادیم و نشان دادیم که از عظمت و اقتدار خاص برخورداریم.

خطیب جمعه اردبیل با قدردانی از تلاش وزارت اطلاعات در شناسایی و دستگگیر ۱۷ جاسوس آمریکائی در کشورمان تصریح کرد: این حرکت بزرگترین ضربه را به دستگاه اطلاعاتی آمریکایی‌ها زد و منشان داد ما برتری حرفه‌ای در حوزه اطلاعاتی وامنیتی داریم.

عاملی در خطبه اول نماز نیز به سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: نماز جمعه از جایگاه بی‌نظیر و آثار پرخیر و برکت سیاسی، بصیرتی، اجتماعی و تقوا برخوردار است که قطعا در این ۴۰ سال سعی شده در بیش از ۹۰۰ نقطه کشور نماز عبادی – سیاسی جمعه برپا شده و مردم ما از ثمرات مفید آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

captcha