تأمین سلامت اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم؛ رسالت مهم مساجد
کد خبر: 3793103
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد:

تأمین سلامت اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم؛ رسالت مهم مساجد

گروه جامعه ــ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مسجد می‌تواند مهم‌ترین پایگاه برای تأمین سلامت اجتماعی باشد، تصریح کرد: در کشورمان آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد و متأسفانه فحشا وجود دارد که اگر بیش از 70 هزار مسجد کشور هر کدام جلوی یک طلاق و اعتیاد را بگیرند، مساجد به کانون پرورش فکری جوانان جامعه و پایگاه خدمت‌رسانی به مردم در همه حوزه‌ها تبدیل می‌شود.

تأمین سلامت اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم؛ رسالت مهم مساجدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، امروز، ششم اسفندماه، در پنجمین همایش سالانه خادمان مسجد در مصلای ری گفت: از همه کسانی که برای خدمت به خانه خدا و همگرایی بین نیروهای مسجدی تلاش می‌کنند، تشکر ویژه داریم و به همه آن‌ها که در هر نقطه‌ای از کشور هستند، خداقوت می‌گوییم. از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، که حق برادری و استادی به گردن من دارند، سپاسگزارم. همچنین از زحمات حجت‌الاسلام آقایی، حجت‌الاسلام صداقت و حجت‌الاسلام نوری، که در بخش‌های فرهنگی و آموزشی مرکز زحمات فراوانی را در سال‌های اخیر متحمل شده‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه گفت: این جلسه برای تکریم خادمان بیت‌الله و ارزش‌گذاری از زحماتی است که در حوزه مسجد انجام می‌دهید. باید توجه کنیم که نعمت عظیمی در اختیار داریم. مسئولیت‌های متعددی در سازمان تبلیغات داشتم، اما اهمیت سنگری که اکنون در آن توفیق خدمت یافته‌ام، بسیار سنگین‌تر و خطیرتر است. این باری سنگین است و در وهله اول درخواست کردم که آن را برعهده دیگری بگذارند، اما سرانجام با عنایت مقام معظم رهبری و حکم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری این مسئولیت خطیر به من واگذار شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسجد محل تردد ملائکه، مؤمنان و مؤمنات است. مالک مسجد خداست و مساجد خانه خدا در روی زمین هستند. در حدیث قدسی آمده است که مساجد برای اهل آسمان نورافشانی می‌کنند مانند ستارگان برای اهل زمین. مسجد بهترین منزلگاه برای مؤمنان و خانه پرهیزکاران و ضامن عبور از پل صراط است. افتخار انبیای الهی این بود که خدمتگزار مساجدند. در قرآن کریم حضرت مریم(س)، که یک خانم بود، نیز خادم خانه خدا معرفی شده است.

رفتار خادمان؛ عاملی بسیار مهم در جذب مردم به مسجد

نوری‌زاده افزود: از خادمانی که نهایت دقت را در گرامیداشت نمازگزاران و اهالی مسجد انجام می‌دهند و با مراجعه‌کنندگان به مسجد ارتباط خوب برقرار می‌کنند، تشکر می‌کنم. منش و رفتار خادمان عاملی بسیار مهم در جذب مردم به مسجد است‌‌. نباید احساس شود که مسجد خانه شخصی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسجد در صدر اسلام در زمینه جنگ، مشورت، اقامت مسافران، رجوع نیازمندان و قضاوت تصریح کرد: مسجد می‌تواند مهم‌ترین پایگاه برای تأمین سلامت اجتماعی باشد. در کشورمان آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد و متأسفانه فحشا وجود دارد. در کشور بین ۷۰ تا ۸۰ هزار و در استان تهران حدود سه هزار مسجد داریم و اگر هر کدام جلوی یک طلاق و اعتیاد را بگیرند، مساجد به کانون پرورش فکری جوانان جامعه و پایگاه خدمت‌رسانی به مردم در همه حوزه‌ها تبدیل می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خطاب به خادمان مساجد اظهار کرد: تنگناها و مشکلات معیشتی مردم را می‌دانیم. با واقعیت‌ها آشنا هستیم و مثل گذشته سعی می‌کنیم تا جایی که قانون اجازه بدهد، بخشی از مشکلات را حل کنیم. یکی از اقدامات خوب در دوره قبل ارتقای جایگاه هویتی و منزلت اجتماعی خادمان مساجد بود. البته این امر به فرهنگسازی و همکاری همه نهادها نیاز دارد.

برگزاری موفق دوره‌های آموزشی برای خادمان مساجد

نوری‌زاده در پایان با اشاره به برگزاری موفق دوره‌های آموزشی برای خادمان مساجد گفت: از خادمانی که برای مطالعه و ادامه تحصیل و ارتقای سطح دانشی و معرفتی خود وقت می‌گذارند، سپاسگزارم. امید داریم که این جایگاه رفیع روزبه‌روز موفق‌تر و مفیدتر باشد.

انتهای پیام

captcha