موسسات قرآنی با چالش‌های مالی دست و پنجه نرم می‌کنند
کد خبر: 3733527
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

موسسات قرآنی با چالش‌های مالی دست و پنجه نرم می‌کنند

فعالیت‌های قرآنی- مدیر موسسه قرآنی آل‌یاسین سجاس کمبود اعتبارات در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را یکی از چالش‌های مهم در این بخش برشمرد و گفت: برای پرداخت حق‌الزحمه مربیان موسسه با مشکل روبه‌رو هستیم.

موسسات قرآنی با چالش‌های مالی دست و پنجه نرم می‌کنندسید مهدی موسوی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری نهاد کتابخانه‌ها برگزار می‌شود که یکی از اهداف مهم آن آشنایی با سیره زندگی این امام معصوم است.

وی به الگوگیری از اخلاق و رفتار قرآنی و ائمه اطهار تأکید کرد و گفت: اگر منش و سیره معصومان را برای خود الگو قرار دهیم چهره زیبایی در جامعه برجای می‌گذارد و پیامدهای مثبت آن بروز می‌کند.

مدیر موسسه قرآنی آل‌یاسین سجاس با اشاره به اینکه این موسسه در حال حاضر دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی را برگزار می‌کند عنوان کرد: حفظ جزء 30 نیز آغاز شده و با دریافت مجوز دوره‌های تخصصی و پیشرفته نیز برگزار می‌شود.

این مسئول کمبود اعتبارات در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را یکی از چالش‌های مهم در این بخش برشمرد و گفت: اگر حمایت اتحادیه قرآن یا سازمان دارالقرآن صورت نگیرد، برای پرداخت حق‌الزحمه مربیان موسسه با مشکل روبه‌رو هستیم.

موسوی به حمایت‌های مادی و معنوی ارگان‌های مربوطه از موسسات قرآنی تأکید کرد و گفت: متاسفانه با این مسئله مواجه هستیم که برخی از موسسات به دلیل عدم حمایت و مشکلات مالی به تعطیلی کشیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مبالغی که به حوزه‌های قرآنی اختصاص می‌یابد اندک است و پاسخگوی نیاز این بخش نیست.

انتهای پیام/
captcha