نمایشگاه قرآن مشهد و میزبانی اساتید از علاقه‌مندان در غرفه «گفت‌وگوی قرآنی»
کد خبر: 3717874
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

نمایشگاه قرآن مشهد و میزبانی اساتید از علاقه‌مندان در غرفه «گفت‌وگوی قرآنی»

گروه فعالیت‌های قرآنی- غرفه گفت‌وگوی قرآنی توسط دارالقرآن حرم رضوی در چندین موضوع قرآنی با توجه به سبک زندگی امروزی و نیاز روز برای گفت‌وگوی مستقیم و دریافت پاسخ از اساتید در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه قرآن مشهد و میزبانی اساتید از علاقه‌مندان در غرفه «گفت‌وگوی قرآنی»

ظهره ابراهیمی، کارشناس قرآن و حدیث دارالقرآن حرم مطهر رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص برنامه های دارالقرآن حرم رضوی در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، گفت: یکی ازغرفه هایی که امسال در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی فعالیت دارد، غرفه گفت‌وگوی قرآنی است که چندین موضوع قرآنی با توجه به سبک زندگی امروزی و نیاز روز برای آن انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در غرفه گفت‌وگوی قرآنی موضوعاتی مانند صبر، فراموشی خدا و اثرات آن در زندگی انسان ها و احسان به والدین مطرح می شود که در این زمینه افراد مستقیم با اساتید گفت‌و‌گو و پاسخ خود را دریافت می کنند.

کارشناس قرآن و حدیث دارالقرآن حرم مطهر رضوی در خصوص برنامه های غرفه حفظ قرآن کریم نیز بیان کرد: غرفه حفظ قرآن کریم  برای کسانی که می‌خواهند از روش های حفظ آگاهی یابند و مشاوره بگیرند و یا برای حافظانی که قصد تثبیت محفوظات خود را دارند، بسیار سودمند است و از همین رو یک غرفه ویژه بانوان و یک غرفه هم برای آقایان در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی افزود: غرفه تصحیح قرائت نماز و قرآن هم برای بانوان و آقایان به صورت جداگانه فعال است و افراد پس از قرائت مورد ارزیابی اساتید قرار می گیرند و اشکالات آن ها در زمینه قرائت نماز و قرآن اصلاح می شود.

وی با بیان این که در غرفه قرآن و عترت هر شب توسط یکی از اساتید موضوعاتی همچون تدبر در قرآن، سیره معصومین(ع)، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مورد بررسی قرار می گیرد، ابراز کرد: البته موضوع تدبیر در قرآن اختصاص به جزء 30  دارد و همچنین کارگاه آموزشی تدبر در سیره معصومین(ع) به صورت گفت‌وگو محور است.

انتهای پیام

captcha