پیام اصلی نمایشگاه قرآن عنوان ثانوی پیدا کرده است
کد خبر: 3717778
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
سیدحمید خویی در گفتگو با ایکنا:

پیام اصلی نمایشگاه قرآن عنوان ثانوی پیدا کرده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ محقق و پژوهشگر نهج‌البلاغه با ابراز تأسف از اینکه بخش‌های فروش نمایشگاه شلوغ‌تر از بخش‌های اصلی نمایشگاه است، اضافه کرد: به نظر می رسد پیام‌های اصلی که باید از نمایشگاه قرآن به مخاطبان منتقل شود، عنوان ثانوی پیدا کرده است.

سیدحمید خویی، عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشگر دین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درخصوص وجه تمایز نمایشگاه بیست و ششم قرآن کریم نسبت به سال گذشته، گفت: هر کاری برای قرآن و به نام قرآن انجام شود، خوب است، صرف نظر از نتایج آن به دلیل دِینی که به قرآن داریم، باید آن را ادا کنیم.
این محقق و پژوهشگر نهج‌البلاغه اظهار کرد: امیدواریم برپایی این نمایشگاه، ادای دین کوچکی باشد که قرآن بر گردن مسلمانان دارد، اما نمایشگاه قرآن به نظرم ارتقا و بهبود دکورها است و امیدواریم این نمایشگاه‌ها موجب پیشرفت و ارتقای رفتارها شود به معنای اینکه رفتارهایمان را به بایدها و آموزه‌های قرآن نزدیک‌تر کنیم.
وی با اشاره به ابراز تأسف از اینکه بخش‌های فروش نمایشگاه، شلوغ‌تر از بخش‌های اصلی نمایشگاه است، اضافه کرد: انگار پیام‌های اصلی که باید از نمایشگاه قرآنی به مخاطبان منتقل شود، عنوان ثانوی پیدا کرده است. همچنین حرمت فضایی که معطر به قرآن است، کمتر رعایت می‌شود.
خویی در خصوص نمایشگاه بیست و ششم با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت»، عنوان کرد: اگر این تنها در حد شعار باقی نماند و عملی شود، خوب است، شعار خوب زیاد داریم، اگر عملی شود عالی است؛ چلچراغ پیشکش، اگر یک چراغ آن در خانه ما روشن شود؛ باید جشن بگیریم. اما در کل عنوان و شعار زیبایی برای نمایشگاه انتخاب شد.
انتهای پیام

captcha