تلاش فراکسیون قرآن مجلس برای تغییر نگاه مسئولان نسبت به اعتبارات قرآنی
کد خبر: 3717520
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
اولادقباد عنوان کرد:

تلاش فراکسیون قرآن مجلس برای تغییر نگاه مسئولان نسبت به اعتبارات قرآنی

گروه اقتصاد ــ عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه تلاش ما بر این است که بتوانیم نگاه مسئولان کشور به تخصیص اعتبارات برای فعالیت‌های قرآنی را تغییر دهیم تا اعتبارات این بخش را در اولویت خود قرار دهند.

تلاش فراکسیون قرآن مجلس برای تغییر نگاه مسئولان نسبت به اعتبارات قرآنی

فریده اولادقباد، عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، با حضور در غرفه ایکنا، مستقر در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، به ارائه توضیحاتی درباره اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه‌های و همچنین اقدامات فراکسیون قرآن در راستای افزایش اعتبارات قرآنی پرداخت و اظهار کرد: ابتدا باید عرض کنم که برای برگزاری این نمایشگاه زحمات بسیاری کشیده شده و لازم است از دست‌اندرکاران این اقدام و همچنین از رسانه‌ها مخصوصا خبرگزاری ایکنا تقدیر و تشکر کنم که در برگزاری مناسب این نمایشگاه‌ بین‌المللی نقش مهمی ایفا کرده‌اند.
وی افزود: فراکسیون برای سال جاری، غرفه‌ای ایجاد کرده‌ است که ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر، رئیس فراکسیون، سپس سرکار خانم ذوالقدر و بعد هم بنده در این غرفه حضور پیدا کردیم تا بتوانیم ارتباط نزدیک‌تری با مردم و مسئولان برقرار کنیم.
عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس یادآور شد: امیدواریم بتوانیم مسئولان کشور را به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ترغیب کنیم و نگاه آنها به اختصاص اعتبار برای فعالیت‌های قرآنی را تغییر دهیم تا نگاه‌ ویژه‌ای داشته و حتی اعتبارات قرآنی را در اولویت خود قرار دهند.
اولادقباد تأکید کرد: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران از منظر فرهنگی مورد هجمه آمریکا و کشورهای اروپایی قرار گرفته بنابراین رسالت خطیری بر عهده ماست که بتوانیم تولید محتوای مناسبی را برای کودکان، نوجوانان و جوانان داشته باشیم و آنان را با قرآن آشنا و مأنوس کنیم و یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن است.
این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر نقشی اساسی بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت آموزش و پرورش در زمینه نهادینه کردن فرهنگ قرآن، مخصوصا روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است و در این راستا تعامل بسیار خوبی را با وزارت آموزش و پرورش برقرار کرده‌ایم. هفته گذشته هم جلسه بسیار خوبی با وزیر آموزش و پرورش داشتیم تا ان‌شاءالله تعامل مستمری را در راستای همین دغدغه‌ای که همه خانواده‌ها در حوزه روخوانی و روان‌خوانی قرآن و همچنین درک درست و صحیح از مفاهیم قرآنی دارند، برقرار کنیم.
عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم فرزندان ما و همه مردم از قرآن کریم الهام گرفته و همچنین با تأسی از سیره نبوی بتوانیم هویت اسلامی و ایرانی خود را حفظ کرده و فرزندان خود را در مقابل این همه هجمه فرهنگی ایمن کنیم.
یادآور میشود، بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا تاریخ ۱۴ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی(ره) برپا شده و غرفه خبرگزاری ایکنا در شبستان اصلی، بخش رسم آیینگی(پاویون رسانه‌ها) قرار دارد.
انتهای پیام

captcha