ضرورت هم‌افزایی آستان‌های مقدس در امور آموزشی و پژوهشی
کد خبر: 3714221
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

ضرورت هم‌افزایی آستان‌های مقدس در امور آموزشی و پژوهشی

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(س) با تأکید بر اینکه آستان‌های مقدس باید از تجارب یکدیگر در حوزه آموزش و پژوهش استفاده کنند، گفت: دستاوردهای کارگروه مدیریت توسعه آموزش و پژوهش در اختیار اعتاب مقدس جهان اسلام قرار می‌گیرد تا به هم‌افزایی برسیم.

ضرورت هم‌افزایی آستان‌های مقدس در امور آموزشی و پژوهشی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در نخستین نشست کارگروه توسعه آموزش و پژوهش اعتاب مقدس که یکشنبه، 23 اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات معاونت فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستان مقدس فعالیت‌های پژوهشی به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: معرفی زندگانی ائمه اطهار(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) علمای مدفون در حرم مطهر و معارف قرآن و عترت در حوزه پژوهش و آموزش به‌صورت ویژه دنبال شده است.

وی با بیان اینکه راهکارهای آموزش خادمان آستان‌های مقدس باید در کارگروه توسعه آموزش و پژوهش پیگیری شود، عنوان کرد: 9500 خادم افتخاری در حرم مطهر عضویت دارند که آموزش این افراد را می‌توان به آسانی دنبال کرد؛ زیرا بیشتر این افراد تحصیل کرده مقاطع تحصیلی مختلف هستند.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی در رواق کودک و مجموعه‌های بزرگ‌تر آستان مقدس با سرفصل‌های مشخصی از جمله شخصیت‌شناسی حضرت فاطمه معصومه(س) و آداب و معارف زیارت به‌صورت مطلوب دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه آستان‌های مقدس باید از تجارب یکدیگر در حوزه آموزش و پژوهش استفاده کنند، مطرح کرد: دستاوردهای این کارگروه در اختیار اعتاب مقدس جهان اسلام قرار می‌گیرد تا بتوانیم به هم‌افزایی، هم‌نوایی و تقویت برنامه‌های فرهنگی علمی و اجتماعی آستان‌های مقدس برسیم.
زهرا اعرابی
انتهای پیام

captcha