ارائه الگوی پوششی؛ هدف جشنواره «نقش تن‌پوش»
کد خبر: 3713989
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
بهزاد رشیدی مطرح کرد:

ارائه الگوی پوششی؛ هدف جشنواره «نقش تن‌پوش»

گروه جامعه ــ مسئول برگزاری ششمین جشنواره ملی «نقش تن‌پوش» گفت: از جمله اهدافی که در این جشنواره دنبال کردیم ارائه الگو‌های مناسب پوشش در جامعه، فرهنگ‌سازی در زمینه وضعیت پوشش جامعه و ارتباط بین مراکز فرهنگی هنری با مراکز تولیدی است.

ارائه الگوی پوششی؛ هدف جشنواره «نقش تن‌پوش»

به گزارش ایکنا؛ نشست خبری ششمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش با حضور بهزاد رشیدی، رئیس جهاد دانشگاهی هنر و مسئول برگزاری ششمین جشنواره ملی تن‌پوش و الهام زایجانی، دبیر جشنواره و مهدی محمودی و مسئول هئیت داوران جشنواره، یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه در فرهنگستان هنر برگزار شد.

رشیدی در ابتدای این نشست درباره الگوی ششمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش گفت: الگوی ششمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش این است که هنرمندان جوان و‌‌ دانشجویان یک تی‌شرت ساده را با استفاده از تکنیک‌‌‌های نقاشی طراحی کنند و آثار هنری طراحی شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که تن‌پوش می‌تواند مانند یک لوح سفید و به مثابه یک تابلوی زیبای هنری محیط اطراف را زیبا کند. این تی‌شرت می‌تواند پیام‌های زیادی را به مردم منتقل کند که مهم‌ترین پیام آن، القای مفاهیم فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است.

مسئول برگزاری ششمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش با بیان این نکته که در این دوره از برگزاری جشنواره ملی نقش تن‌پوش سعی کردیم تا دانشجویان را متوجه مظاهر و مفاخر فرهنگ ایرانی کنیم، افزود: در فرهنگ و تمدن ایرانی ایده‌های زیادی وجود دارد که این ایده‌ها می‌تواند به همه معرفی شود. ما در این دوره سعی کردیم تا دانشجویان را متوجه مظاهر و مفاخر هنری ایران کنیم.

وی درباره آثار ارسال شده به ششمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش نیز گفت: از سراسر کشور 500 نفر، آثار خودشان را به جشنواره ارسال کرده‌اند.

رشیدی با تاکید بر این مسئله که تی‌شرت‌های طراحی شده می‌تواند در بازارهای خارجی نیز بازار داشته باشند،‌ گفت: تی‌شرت‌های طراحی شده می‌تواند در بازار خرید و فروش شود؛ این کالا می‌تواند به عنوان یک کالای ارزشمند ایرانی مطرح شود و حتی این قابلیت را داشته باشد تا توریست‌ها این کالا را خریداری کنند و با خود به دیگر کشورها ببرند؛ در واقع می‌توانیم در صادر کردن آن به دیگر کشورها اقدامات مفیدی انجام بدهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی هنر درباره مهم‌ترین اهداف جهاد دانشگاهی هنر از برگزاری ششمین دوره از جشنواره ملی نقش تن‌پوش بیان کرد: از جمله اهدافی که در جهاد دانشگاهی هنر دنبال کردیم ارائه الگوهای مناسب پوشش در جامعه، فرهنگ‌سازی در زمینه وضعیت پوشش جامعه و ارتباط بین مراکز فرهنگی هنری با مراکز تولیدی است.

وی درباره دیگر جشنواره‌های جهاد دانشگاهی هنر که در زمینه ارتباط بین صنعت و هنر است، بیان کرد: علاوه بر جشنواره ملی نقش تن‌پوش جشنواره‌های دیگری چون دیوار و جشنواره فیلم وعکس فناوری و صنعت را برگزار می‌کنیم که این جشنواره‌ها هم در بحث ارتباط بین صنعت و هنر می‌توانند موثر باشند.

در ادامه این نشست، الهام زایجانی با اشاره به پیشرفت‌های جشنواره گفت: از دوره پنجم جشنواره به بعد روند روبه رشدی داشتیم که این پیشرفت‌ها در بحث حضور صنعت و پر رنگ شدن آن در بخش داوری است.

وی ادامه داد: در این دوره مسئله جالبی که اتفاق افتاد این بود که ما 200 طراح شرکت‌کننده داریم که 120 نفر آنها از شهرستان‌ها و 80 نفر آن‌ها از شهر تهران شرکت کرده‌اند که این فراگیر بودن طرح را نشان می‌دهد.

زایجانی افزود: در این دوره از جشنواره سه نفر در بخش هنری و سه نفر در بخش صنعت به عنوان نفرات برگزیده معرفی می‌شوند. همچنین از پنج نفر هم به عنوان نفرات شایسته تقدر به عمل خواهد آمد.

در ادامه، مهدی محمودی، مشاور و مسئول هئیت داوران جشنواره با طرح این مسئله که این دوره از جشنواره کاملا تخصصی است، بیان کرد: این دوره از جشنواره در حوزه پوشش اجتماعی است که به صورت تخصصی برگزار می‌شود. این جشنواره، فرآیند تجاری‌سازی دارد که تجاری‌سازی به معنای ورود به بازار است.

محمودی ادامه داد: در شاخه داوری بخش صنعت، نگاه هنری امتیاز دارد ولی غالب نیست. این جشنواره توانسته به معنای واقعی کلمه متفاوت بودن نقش تن‌پوش در جغرافیای خود را نسبت به سایر محیط های جغرافیایی به نمایش بگذارد.

انتهای پیام

captcha