زیربنای ساخت جامعه قرآنی رجوع به قرآن و عترت است
کد خبر: 3712816
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

زیربنای ساخت جامعه قرآنی رجوع به قرآن و عترت است

گروه فعالیت‌های قرآنی- استاد دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پیگیری دقیق و حساب شده برای ایجاد جامعه قرآنی نیازمند هم‌فکری و تلاش است، گفت: زیربنای ساخت جامعه قرآنی در رجوع به قرآن و عترت است.

زیربنای ساخت جامعه قرآنی رجوع به قرآن و عترت است

فاطمه گرکانی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به نقش جامعه قرآنی در تحقق سبک زندگی اسلامی گفت: برای ساخت جامعه قرآنی مطلوب باید به قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) تمسک جست.
وی زیربنای ساخت جامعه قرآنی را در رجوع به قرآن و عترت دانست و افزود: مهم‌ترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی در اختیار بشر قرار گرفته است و خداوند از انسان خواسته تا از این کتاب جامع و کامل استفاده کند تا بتواند سعادت کسب نماید.
لزوم تحقق‌ و عینیت‌بخشی به فرامین قرآنی در جامعه
گرکانی درادامه به پیگیری دقیق و حساب شده برای ایجاد جامعه قرآنی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد جامعه قرآنی نیازمند هم‌فکری و تلاش مراکز و فعالان قرآنی هستیم.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید اذعان کرد مهم‌ترین شاخصه در مسیر دست‌یابی به امر یاد شده اجرای منظم فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی است.
وی در این راستا بر اجرای پژوهش‌های قرآنی و تحقق و عینیت‌بخشی به فرامین قرآنی در جامعه نیز اشاره کرد.
گرکانی در پایان به آسیب‌ها و چالش‌های این مسیر از جمله عدم تدبر در قرآن و به ظهور نرساندن کلام وحی در جامعه اشاره و این امر را از خطرات این مسیر عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha