برگزاری نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زاهدان
کد خبر: 3712729
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

برگزاری نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زاهدان

گروه فرهنگی- نشست شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روز گذشته با حضور غلامرضا یاوند عباسی، مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور، در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نشست شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روز گذشته با حضور غلامرضا یاوند عباسی، مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور، در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
غلامرضا یاوند عباسی در این نشست بیان کرد: یکی از آفاتی که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار وجود دارد، این است که مراسم گرامیداشت ایثارگران تنها در مناسبت‌های ویژه برگزار می‌شود، بنابراین محدود به زمان‌های خاص است، در حالی که باید مستمر باشد.
وی با اشاره به اینکه باید بیش از این از ظرفیت و توانایی‌های مدیریتی ایثارگران استفاده کرد، افزود: مدیران لیستی از ایثارگران توانمند تهیه و در هنگام انتصابات این لیست را مدّ نظر قرار دهند.

برگزاری نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زاهدان

سید دانیال محبی، استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: لازم است سیاست‌های تبلیغی فرهنگ ایثار و شهادت متناسب با موقعیت زمانی و مکانی در میان نسل جوان و بطور کلی در جامعه ترویج شود.
وی بیان کرد: رویکرد این شورا باید علمی و پژوهش‌محور باشد تا برنامه‌ها با کیفیت بیشتری اجرا شود؛ همچنین نباید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت مردم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت غفلت کرد.
استاندار ادامه داد: رزمندگان برای رسیدن به پست و مقام به جبهه‌ها نرفتند، بلکه هدفی والا داشتند و در راه رسیدن به آن هدف مقدس که حفظ دین و کرامت انسانی بود، دل به دریا زدند، بنابراین موظف هستیم خود را در مقابل رفع مشکلات ایثارگران، جانبازان و خانواده‌هایشان مسئول بدانیم.

انتهای پیام

captcha