ولایت‌مداری؛ ارمغان‌‌آور پیروزی برای مسلمانان
کد خبر: 3710190
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

ولایت‌مداری؛ ارمغان‌‌آور پیروزی برای مسلمانان

کانون خبرنگاران نبأ ــ یک مبلغ حوزوی عنوان کرد: ولایت‌مداری راستین همان دین‌داری و خداپرستی است که با بصیرت و آگاهی کافی حاصل می‌شود؛ علت اصلی ذلت و بدبختی مسلمانان عدم بصیرت، ولایت‌مداری و دین‌داری است.

ولایت‌مداری؛ ارمغان‌‌آور پیروزی برای مسلمانان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفتمان دینی با موضوع «ولایت‌مداری» هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج بخش منج لردگان برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین فرامرزی، روحانی مستقر بخش منج گفت: ولایت‌مداری راستین همان دین‌داری و خداپرستی است که با بصیرت و آگاهی کافی حاصل می‌شود.
وی افزود: تاريخ غم‌بار اسلام و تاريخ خون‌بار تشيع، گواه روشنى به این عامل است که علت اصلی ذلت و بدبختی مسلمانان عدم بصیرت، ولایت‌مداری و دین‌داری است. همان‌گونه که امروز نيز پيروزى شكوهمند انقلاب ايران و تشكيل نظام جمهورى اسلامى دستاورد ولايت‌مدارى توأم با بصيرت امت مسلمان ايران است، درصورتى‌كه ولايت‌مدارى هوشمندانه و همراه با بصيرت ادامه یابد، شاهد پيروزى‌هاى بيشتر و دستيابى به اهداف عالى انقلاب، امام، رهبرى و شهداى والامقام خواهيم بود.
فرامرزی عنوان کرد: اگر چه دو واژه «ولايت‌مدارى» و «بصيرت دينى» الفاظ متمايزى از هم هستند و به حسب لغت نيز معناى جدا از هم دارند، ولى با دقت در معناى اصطلاحى آن‌ها در نگاه شيعى، مشخص مى‌شود كه منظور از اين دو عنوان، يك معنا بيش نيست؛ زیرا در تفكر اسلام ناب محمدى(ص)، ولايت‌مدارى بدون بصيرت و هوشمندى معنا و مفهوم درستى ندارد.
وی تصریح کرد: بر اين اساس، اگر كسى ميان ولايت‌مدارى و بصيرت دينى، جدايى و عدم ارتباط ببيند و آنگاه درصدد برقرارى پيوند و ارتباط معنايى ميانشان برآيد، معلوم مى‌شود كه نه از حقيقت ولايت و ولايت‌مدارى راستين و مورد نظر اهل بيت(ع) آگاهى كافى دارد و نه از بصيرت دينى بهره‌اى برده است.
زهرا سعیدی
انتهای پیام

captcha