نگاهی به برنامه‌های قرآنی حرم حضرت رضا(ع) در هفته جاری
کد خبر: 3703564
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

نگاهی به برنامه‌های قرآنی حرم حضرت رضا(ع) در هفته جاری

گروه فعالیت‌های قرآنی- برنامه‌های قرآنی متنوعی به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ویژه زائراه و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زمانی 18 تا 24 اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، برنامه‌های قرآنی متنوعی به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی، ویژه زائران و مجاوران حرم انیس‌النفوس(ع) در بازه زمانی 18 تا 24 اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.
ترتیل‌خوانی
بنابر این گزارش، جلسه ترتیل‌خوانی کلام الله مجید هر روز بعد از نماز صبح در رواق امام خمینی(ره) با قرائت قاریان بین‌المللی و ممتاز برگزار می‌شود.
همچنین در دارالقرآن الکریم حرم رضوی کارگاه‌های قرآنی از جمله خوشنویسی، نقاشی، معرق و تذهیب در طول این هفته از ساعت 8 الی 11:40 ویژه بانوان و 16 الی 19:30 ویژه آقایان و کارگاه مشاوره و تصحیح قرائت نماز و قرآن ویژه آقایان شنبه تا پنجشنبه ساعت 16 لی 20، در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این،‌ برگزاری نشست های آموزشی عمومی روخوانی، روانخوانی و تجوید هر روز ساعت 9 تا 10 و 15:30 الی 16:30 و جلسات آموزشی قرائت شنبه تا چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه های دارالقرآن است که واحد سمعی و بصری نیز با ارائه فایل‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی جهت استفاده حضوری هر روز هفته ساعت 8 الی 13:30 و 16 الی 19، فعالیت می کند.
همچنین جلسات آموزشی قرآن شنبه تا چهارشنبه بعد از نماز عشاء در شبستان نجف آبادی مسجد گوهرشاد در نظر گرفته شده است.
کارگاه‌های قرآنی
برگزاری کارگاه‌های آموزشی روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن، نهج البلاغه، تصحیح قرائت قرآن و نماز، صحیفه سجادیه، چهل حدیث خانواده و تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع)، شنبه تا پنجشنبه ساعت 8:30 الی 11 و 15 تا 17:30، ترتیل و محفل انس با قرآن روزهای فرد ساعت 17:30، حلقه معرفت شنبه تا پنجشنبه ساعت 9:30 تا 11 و 16:15 الی 17:45 و کارگاه‌های هنرهای قرآنی شامل خوشنویسی، تذهیب و نقاشی هر روز ساعت 8 تا 11 و 14 الی 19 در رواق حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.
علاوه بر این،‌ بخش کتاب خوانی و مسابقه ویژه عموم زائران و بزرگسالان از قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، کتاب های دین، نشاط، زندگی، ‌بهار در بهار و منزلت زیارت برگزار می شود که در پایان هر کتاب سوالات مسابقه و توضیحات کامل در خصوص نحوی شرکت در آن آمده است.
کارگاه مهدالرضا(ع)
کارگاه مهدالرضا(ع) ویژه دختران 5 تا 10 سال و پسران 5 تا 7 در رواق حضرت زهرا(س) و همچنین در دارالقرآن صحن جمهوری اسلامی شنبه تا پنجشنبه 8 تا 20 در کنار برگزاری محفل قرآنی پنجشنبه ساعت 17:30 در نظر گرفته شده است.
همچنین کارگاه‌های آموزشی ویژه نوجوانان با عنوان قرآن و عترت، ‌قصه و سرگرمی خلاق، ‌کتاب خوانی قرآن و نماز، ‌مکتب خانه و تثبیت مفاهیم قرآنی همراه با بازی در پایگاه‌های آداب زیارت واقع در صحن‌ جامع رضوی، رواق حضرت معصومه(س)، صحن قدس و رواق امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌‌‌ها به شمار می رود.
انتهای پیام

captcha