حفظ آبروی فرهنگی، انقلابی، حماسی و شهدایی استان ضروری است
کد خبر: 3698560
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

حفظ آبروی فرهنگی، انقلابی، حماسی و شهدایی استان ضروری است

گروه فرهنگی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه حفظ آبروی فرهنگی، انقلابی، حماسی و شهدایی این استان ضروری است، یادآور شد: مردم استان قزوین دارای فرهنگ بسیار غنی هستند و می‌باید از اجرای برنامه‌هایی که به فرهنگ غنی مردم قزوین آسیب می‌زند پرهیز شود.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از پیشکسوتان استان قزوین که با عنوان «السابقون» در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، با ابراز خرسندی از دیدار «السابقون» قزوین توجه به عدالت اجتماعی را ضروری دانست و اظهار کرد: قرآن می‌گوید پیغمبران آمدند تا مردم را به تکاملی برسانند که آن‌ها خودشان برای تحقق عدالت تلاش کنند.
وی تصریح کرد: برخی این‌طور می‌گویند که دوستدار عدالت هستند اما در عمل مشاهده می‌کنیم آن‌ها عدالت را تا جایی می‌پسندند که شمشیر عدالت خودشان را نشانه نگیرد و حکم عادلانه علیه آن‌ها صادر نشود.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه می‌باید دوستی‌ها و دشمنی‌ها مبنای عدالت داشته باشد، نه مبنای رفاقت، خاطرنشان کرد: اینکه دوستی‌ها مبنای عدالت داشته باشد در راستای رسالت‌های انبیاء است و اگر این‌گونه عمل کنیم اهداف دین محقق خواهند شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه حفظ آبروی فرهنگی، انقلابی، حماسی و شهدایی این استان ضروری است، یادآور شد: مردم استان قزوین دارای فرهنگ بسیار غنی هستند و می‌باید از اجرای برنامه‌هایی که به فرهنگ غنی مردم قزوین آسیب می‌زند پرهیز شود.
وی عنوان کرد: اولین دغدغه ما مسائل و چالش‌های استان قزوین است اما نباید دغدغه‌های استانی ما را از دغدغه‌های ملی، بین‌المللی و مقاومت اسلامی غافل کند و می‌باید نسبت به آن‌ها حساسیت داشته باشیم.

ظرفیت پذیرش نقدهای منتقدان در بین مسئولان افزایش پیدا کند
در ابتدای این دیدار بعضی از اعضای جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که در زیر به بخشی از آن‌ها اشاره‌شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قابل در این دیدار توجه به اخبار و وقایع روز قزوین از سوی السابقون را ضروری دانست و از اعضای جلسه درخواست کرد تا به این حوزه توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: امسال انقلاب اسلامی به چهلمین سال پیروزی خود رسیده است و می‌باید بیش‌ازپیش تلاش کنیم تا ثمرات و دستاوردهای عظیم انقلاب اطلاع‌رسانی شود.
منجم تجلیل از پیشکسوتان و بزرگان را در زمانی که در قید حیات هستند ضروری دانست و گفت: می‌باید برنامه‌ریزی کنیم تا هرسال ضمن معرفی بزرگان استان به مردم، از آن‌ها تجلیل به عمل آوریم تا مردم و جوانان شناخت بیشتری نسبت به آن عزیزان پیدا کنند.
حدادی نیز بابیان اینکه بخشی از جلسه به بررسی اخبار مهم استان و کشور اختصاص پیدا کند، ابراز کرد: تألیف کتاب از زندگی‌نامه، عکس‌ها، تجربیات و توصیه‌های السابقون کمک می‌کند تا آیندگان و جوانان از آن بهره‌مند شوند و تجلیلی از بزرگان نیز محسوب می‌شود.
صالحی بابیان اینکه باید ظرفیت پذیرش نقدهای منتقدان در بین مسئولان افزایش پیدا کند، افزود: بسیاری از کسانی که انتقاد می‌کنند دلسوز نظام و رئیس‌جمهور هستند و نباید زمینه‌های نقد از آن‌ها گرفته شود چراکه آن‌ها به سوء مدیریت‌ها نقد دارند.
زمانی توجه به حوزه اقتصاد را ضروری و عاملی برای ارتقای قدرت کشور دانست و خاطرنشان کرد: رتبه اقتصادی کشور جایگاه مناسبی ندارد و به همین خاطر دشمن از این شرایط بد اقتصادی به نفع خود بهره‌برداری می‌کند و باید تلاش کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم.
شعبانی توجه به مشکلات تولیدکنندگان، تلاش برای حل آن‌ها و تسهیل در امر تولید را زمینه‌ساز پیشرفت‌های اقتصادی کشور معرفی کرد که با ایجاد هماهنگی‌های بیشتر بین دستگاه‌های متولی امر محقق می‌شود.
انجیرانی برگزاری جلسه السابقون را ابتکار بسیار خوبی دانست که زمینه را برای استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های پیشکسوتان استان قزوین برای حل چالش‌ها و معضلات فراهم می‌آورد.
کیامیری تدوین سند چشم‌انداز برای قزوین را ضروری دانست و اظهار کرد: با تدوین سند چشم‌انداز می‌توانیم آینده قزوین را با معیارهایی که رهبر معظم انقلاب تشریح نموده‌اند، هماهنگ کنیم.
هاشمی بابیان اینکه اجرای عدالت یکی از رسالت‌های پیامبران بود، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم اما در حوزه عدالت اجتماعی نیازمند کارهای بیشتر هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالفقاری بابیان اینکه انقلابیون هرکدام کوله باری از تجربه، توانایی و آگاهی هستند که باید برای حل چالش‌های کشور به کار بگیرند، افزود: تشکیلاتی عمل کردن بسیار ضروری است و بدون کار تشکیلاتی کارها آن‌گونه که باید پیش نخواهد رفت.
ذوالقدر استفاده از ظرفیت مساجد و نیروهای مذهبی در برنامه‌های انقلابی را ضروری دانست و ابراز کرد: شناسایی معضلات و آسیب‌های جامعه و تلاش برای حل آن‌ها با اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌باید موردتوجه قرار گیرد.
موسوی عنوان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از فرایض مهم دینی است اما آن‌گونه که در دین به آن اهمیت داده‌شده است در جامعه ما موردتوجه قرار نگرفته و باید بیش‌ازپیش این فریضه را دریابیم.
فریبرز اظهار کرد: تمام تلاش استکبار جهانی بر دشمنی و نابودی جمهوری اسلامی متمرکزشده است و می‌باید برای حمایت از جمهوری اسلامی برنامه‌های نو ارائه و از ظرفیت‌های پایگاه‌های مذهبی نظیر مسجد بیش‌ازپیش استفاده شود.
انتهای پیام

captcha