کتاب «التجدید فی نظام المعرفی للفکر الکلامی المعاصر» منتشر شد
کد خبر: 3696686
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی؛

کتاب «التجدید فی نظام المعرفی للفکر الکلامی المعاصر» منتشر شد

گروه فرهنگی - کتاب «التجدید فی نظام المعرفی للفکر الکلامی المعاصر»، به تازگی به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، آثار متنوعی را با موضوعات مختلف در اختیار جامعه علمی قرار داده و این آثار به زبان‎های مختلفی همچون، انگلیسی، آذری، اردو، عربی و...  به چاپ رسانده است. 

براساس این گزارش، کتاب حاضر یکی از آثار تازه منتشر شده این مرکز علمی- پژوهشی به زبان عربی است. اثر حاضر، رساله دکترای رزاق عرباوی موسوی است که از دانشگاه کوفه به دانشکده فقه ارائه کرده است.

این رساله نوآوری در نظام معرفتی‌ است که علمای بزرگ امامیه در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، آن را تحقیق کرده‌اند، نظریه شهید سید محمّد باقر صدر در استقراء منطقی و نوآوری‌های علامۀ طباطبایی، در نظام معرفتی تفکر انسانی و چگونگی تحول و روزآمد کردن از جمله این تحقیقات است.

این رساله بنیادهایی را کاویده که علمای مکتب امامیه در به‌روز کردن نظام معرفتی تفکر انسانی انجام داده‌اند، نویسنده کتاب «التجدید فی نظام المعرفی للفکر الکلامی المعاصر» موضوع کلام و عقاید را در کتاب خود آورده، این اثر در شمارگان یک هزار نسخه و در قطع وزیری به چاپ رسیده است.

انتهای پیام.

captcha