امر به معروف و نهی از منکر؛ رمز پایداری و برپایی دستورات الهی
کد خبر: 3688897
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

امر به معروف و نهی از منکر؛ رمز پایداری و برپایی دستورات الهی

کانون خبرنگاران نبأ: فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر، رمز پایداری و برپایی دستورات الهی و شور و نشاط جامعه اسلامی است، اظهار کرد: این فریضه، واجب سرنوشت‌سازی است که توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی و اجرای احکام الهی به آن وابسته است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پايگاه خبری پليس، سردار ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در همایش انقلاب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر که با حضور مسئولان استانی در ارومیه برگزار شد، گفت: برای تحقق عينی امر به معروف و نهی از منکر، مواردی همچون تقوا، خلوص نيت، صبر و بردباری، رعايت عدالت و انصاف تقويت شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات بسیار مهم اسلامی به شمار مییرود و افرادی که این فریضه بزرگ الهی را ترک مییکنند یا در برابر آن بی‌یتفاوت هستند، گناهکار خواهند بود.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر، رمز پایداری و برپایی دستورات الهی و شور و نشاط جامعه اسلامی است، اظهار کرد: این فریضه، واجب سرنوشت‌سازی است که توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی و اجرای احکام الهی به آن وابسته است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان غربی ادامه داد: نيروی انتظامی در کنار رسالتی که در راستای حفاظت از نظام اسلامی و ايجاد امنيت کشور دارد، حافظ مصالح مردم بوده و با انجام اقدامات فرهنگی و برگزاری مراسم‌های مختلف موجبات توسعه کيفيت و کميت عملکرد کارکنان انتظامی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

وی در ادامه به تشریح عملکرد ستاد در تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار کرد: مجموعاً 185 دستگاه و یک هزار و 236 نفر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعال هستند.

اصلانی تصریح کرد: جذب، آموزش و سازماندهی سه هزار و 178 نفر طلایه‌دار امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری جلسات اخلاق ویژه مدیران استانی با هدف آموزش و اقناع‌سازی مدیران و سلسله مباحث اخلاقی هر ماه با میزبانی یکی از ادارات استان از جمله اقدامات این نهاد است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه وحدت و هماهنگی رمز موفقیت در هر کاری است، تأکید کرد: در مورد امر به معروف و نهی از منکر و بازداشتن دیگران از کار خلاف شرع و قانون اگر وحدت و هماهنگی باشد خیلی زود می‌توان معروف را تحقق داد و جلوی منکر را گرفت.

فرهاد زمانی

captcha