قوانین بانکی متناسب با مبانی دینی اصلاح می‌شود/ اتمام بررسی طرح تا پایان امسال
کد خبر: 3679207
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

قوانین بانکی متناسب با مبانی دینی اصلاح می‌شود/ اتمام بررسی طرح تا پایان امسال

گروه اقتصاد: کبیری با بیان اینکه همه تلاش مجلس و کمیسیون اقتصادی بر این است که قوانین بانکی را متناسب با نیاز جامعه و مبانی دینی ما اصلاح کند، اظهار کرد: بخشی از مواد طرح بانکداری اسلامی تاکنون به تصویب رسیده و امیدواریم بررسی این طرح تا پایان سال 96 در کمیسیون تمام شود.

جمعه///قوانین بانکی متناسب با مبانی دینی اصلاح می‌شود/ اتمام بررسی طرح تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)، چند سالی است که مجلس شورای اسلامی مشغول تلاش برای اصلاح نظام بانکی کشور است و در این راستا طرحی با عنوان بانکداری جمهوری اسلامی ایران آماده شده که اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی است و موادی از آن نیز تصویب شده تا بعد از تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارسال شود.
سیدتقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره اقدامات کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح بانکداری اسلامی و آخرین وضعیت این طرح پرداخت و گفت: طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران از دستور کارهای مهم کمیسیون است و البته در کمیته پولی و مالی در جلسات متعددی با حضور مسئولان بانکی مورد بررسی قرار گرفته و تقریبا هر هفته در جلسات متعددی این طرح را مورد رسیدگی قرار داده و بندهایی از آن را به تصویب می‌رسانیم.
وی ادامه داد: بخشی از مواد طرح بانکداری اسلامی تاکنون به تصویب رسیده و امیدواریم تا پایان سال 96 این طرح توسط کمیسیون اقتصادی به صحن علنی مجلس برده شود تا مورد تصویب قرار گرفته و به عنوان قانون جدید به نظام بانکی کشور ابلاغ شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: با توجه به نیاز شدیدی که جامعه ما در حوزه مسائل بانکی دارد باید بعد از تصویب از سوی مجلس، توسط دولت نیز عملیاتی شود تا دست کم بخشی از مشکلات موجود در نظام بانکی ما پایان پیدا کند.
نماینده خوی و چایپاره در خانه ملت درباره میزان تأثیرگذاری قانون جدید بر رفع مشکلات نظام بانکی نیز گفت: همانگونه که مطلعید از سال 1362 تاکنون اصلاحی در نظام بانکی ما صورت نگرفته و بانکداری بدون ربای ما نیازمند بازنگری اساسی است و این در حالی است که بسیاری از عملیات‌های نظام بانکی ما مورد تحول قرار گرفته است.
کبیری تأکید کرد: نظام بانکی ما نیازمند به روز شدن است چراکه با مقطع زمانی کنونی سازگاری ندارد و مخصوصا در زمینه روابط بین‌المللی بانکی دارای مشکل هستیم و این طرح جدید سعی کرده‌ است ایراداتی از این قبیل که در قانون عملیات بانکی بدون ربا وجود داشته را مورد بازنگری قرار دهد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: همه تلاش مجلس و کمیسیون اقتصادی بر این است که متناسب با نیاز جامعه و از سوی دیگر متناسب با مبانی دینی ما این اصلاحات را انجام دهد تا قانون مناسبی عرضه شود و بنده معتقدم این قانون جدید، بخش زیادی از دغدغه‌ها را برطرف خواهد کرد.

captcha