آغاز طرح توانمندسازی بیش از سه‌هزار معلم قرآن با بودجه‌ای که هنوز نرسیده است
کد خبر: 3675897
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱

آغاز طرح توانمندسازی بیش از سه‌هزار معلم قرآن با بودجه‌ای که هنوز نرسیده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: دوره توانمندسازی بیش از سه هزار معلم قرآن در سراسر استان از اول دی‌ماه آغاز شده و در انتظار تخصیص بودجه تصویب شده است.

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های محوری آموزش و پرورش در حوزه قرآنی بیان کرد: بر اساس مطالبه عمومی از سوی معلمان و والدین با تدابیر اداره امور قرآنی آموزش و پرورش استان طرح توانمندسازی معلمان قرآن به شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان ارائه و به تصویب رسید.
وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه مقرر شد که مبلغ 120 میلیون ریال برای اجرای این طرح از سوی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان اختصاص یابد ولی با وجود شروع طرح، هنوز مبلغ تخصیص یافته برای اجرای طرح نرسیده و کار با بودجه صفر در حال اجرا است.

 آغاز طرح توانمندسازی بیش از سه هزار معلم قرآن با بودجه صفر/ اعتبارات تخصیص یافته هنوز نرسیده؛ طرح در انتظار بودجه
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی اظهار کرد: تنها بحث مالی طرح توانمندسازی معلمان قرآنی مربوط به پرداخت حق‌الزحمه برای تدریس اساتید حاضر در این دوره‌ها است که امیدواریم به زودی این تخصیص اعتبارات از سوی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی فراهم شود.
مهدوی خواه در تشریح انتخاب حضور معلمان قرآن پایه اول و سوم در این دوره ابراز کرد: با توجه به اینکه پایه اول ابتدایی یک مقطع مهم و بنیادی محسوب می‌شود و دانش‌آموزان در پایه سوم ابتدایی مکلف می‌شوند و بحث خواندن نماز و تشویق این رده سنی به انجام واجبات دینی نیز مطرح است و نیز به‌دلیل عدم وجود ظرفیت و بودجه کافی، این دو مقطع در اولویت اجرای طرح قرار گرفت.
رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در صورت خروجی مطلوب و تأمین بودجه کافی، اجرای این طرح در سایر مقاطع تحصیلی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه به 47 اداره در سطح استان سهمیه داده شده است، اضافه کرد: این طرح از اول دی ماه با محوریت نواحی هفت‌گانه مشهد و حومه، طرقبه ـ شاندیز، رضویه و فریمان با حضور 1600 معلم قرآن آغاز شده و تا پایان دی ماه برای بیش از 1500 معلم قرآن در سایر ادارات شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.
مهدوی خواه با بیان اینکه از اساتید مجرب برای تدریس در این دوره دعوت شده است، افزود: در این دوره سعی شده شیوه تدریس قرآن با روشی نوین و جذاب ویژه دانش آموزان مقطع اول و سوم ابتدایی برای معلمان این مقطع ارائه شود.

captcha