برگزاری دوره‌های حفظ قرآن ویژه خانواده‌های ناجای خراسان رضوی
کد خبر: 3656700
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

برگزاری دوره‌های حفظ قرآن ویژه خانواده‌های ناجای خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به تمرکز بسیار این سازمان بر روی مباحث قرآنی، گفت: فعالیت جدی در برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین مسابقات حفظ قرآن کریم در طول سال برای همه کارکنان کادر، سربازان و خانواده‌های آن‌ها از جمله اقدامات در حوزه قرآن و عترت این نهاد به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام حسین حکمتی‌پور، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات قرآنی این سازمان،و گفت: امسال نیز به صورت جدی در بحث حفظ قرآن کریم در حال فعالیت هستیم، به طوری که تلاشمان در جهت آشنایی بیشتر همه کارکنان کادر، سربازان و خانواده‌های آن‌ها با مباحث قرآن و عترت است.
وی به برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات مهم در میان خانواده‌های نیروی انتظامی، برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم در اجزاء سه، پنج، 10، 20 و کل قرآن کریم است که به برگزیدگان این رقابت‌های قرآنی متناسب با تعداد اجزایی که حفظ کنند، هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.
حجت‌الاسلام حکمتی‌پور با بیان اینکه در واقع زمینه‌سازی ارتباط با قرآن کریم از طریق دوره‌های حفظ در طول سال برای خانواده بزرگ نیروی انتظامی فراهم شده است، گفت: طرح حفظ از دو طریق پیگیری می‌شود؛ یکی ارتباط تلفنی است که شش مربی و استاد قرآنی که با ما همکاری می‌کنند، در دارالقرآن نیروی انتظامی مستقر هستند؛ دو معاونت در اختیار آن‌ها قرار داده‌ شده است و با خانواده‌ها تماس گرفته و حفظ قرآن آن‌ها را پیگیری می‌کنند.
رئیس سازمان عقیدتی ـ‌ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی، اضافه کرد: روش دیگر این است که هر چند وقت یک‌بار، یک نشست عمومی برگزار می‌شود و میزان پیشرفت حافظان و نیازهای آن‌ها بررسی و امکانات مورد نیاز در اختیارشان قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام حکمتی‌پور اضافه کرد: در ادامه نیز اسامی افرادی که تا جزء پنج قرآن را حفظ کرده‌اند، برای ادامه این مسیر در اختیار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قرار می‌گیرد و این نهاد از طریق اساتید، برنامه حفظ این افراد را پیگیری می‌کند تا در نهایت موفق به حفظ کل کلام الله مجید شوند.
وی در پایان به عملکرد قرآنی این سازمان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1394 به لحاظ کارنامه جمع‌بندی یگانی، خراسان رضوی رتبه اول کشوری را در میان عقیدتی ـ سیاسی کشور به دست آورد، همچنین سال 1395، حدود چهار هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کردند.
captcha