سربازان ایرانی از واقعه عاشورا درس گرفته‌اند
کد خبر: 3646386
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
بهمن زياری:

سربازان ایرانی از واقعه عاشورا درس گرفته‌اند

گروه اجتماعی: فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز با بیان اینكه بهترین و باوفاترین سربازان دنیا، سربازان ایرانی هستند، گفت: سربازان ایرانی درس از واقعه عاشورا گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین روز سرباز از 38 نفر كاركنان وظیفه نمونه تیپ 55 هوابرد امروز، 3 مهرماه طی مراسمی تجلیل شد.

امیر سرتیپ 2 ذبیح‌الله بهمن زیاری، فرماندهی تیپ 55 هوابرد در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به روز سرباز اشاره كرد و گفت: بهترین، شایسته‌ترین و از همه مهم‌تر باوفاترین سربازان در دنیا سربازان ایرانی هستند، سربازان ایرانی درس از واقعه عاشورا گرفته‌اند.

وی با یادآوری اینكه شهیدان عزیزی رفتند تا ما بمانیم و شرف و عزت و غیرت بماند، افزود: امروز در كشوری با نام ایران اسلامی با آرامش زندگی می‌كنیم و همه اینها نشئت گرفته از وجود یك سرباز ایرانی با اعتقادات اسلامی است و در تاریخ از شرف و غیرت سرباز ایرانی بسیار یاد شده است.

فرمانده تیپ 55 هوابرد در ادامه گفت: اگر تاریخ تیپ 55 هوابرد را در طول دوران دفاع مقدس ورق بزنیم از شرف و غیرت سرباز ایرانی موارد و مصداق‌های بسیار زیادی را خواهیم یافت.

وی یادآور شد: افتخارات امروز تیپ 55 هوابرد در همه جوانب و محافل مانند مسابقات قرآن و حدیث، نمازآموزی، رزمایش‌ها، سرود، تئاتر، مسابقات ورزشی و ... مرهون تلاش و غیرت و تعصب شما سربازان عزیز است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سیدعباس برهانی‌نسب، رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 55 هوابرد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و گرامیداشت هفته دفاع مقدس خطاب به سربازان وظیفه گفت: شما لیاقت و شایستگی سرباز امام زمان(عج) بودن را دارید .

وی در ادامه با ذكر شجاعت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های حضرت علی اكبر(ع) و حضرت اباالفضل‌العباس(ع) اظهار كرد: این بزرگواران الگو و نمونه برای سربازان كشور ما هستند و خلق حماسه‌ها و افتخارآفرینی‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس خود بیان‌كننده و گویای این موضوع است.

برهانی‌نسب در ادامه با بیان اینكه شهیدان ایران اسلامی دست از حمایت دین برنداشتند، افزود: امروز شما جا پای كسانی گذاشته‌اید كه به شهادت رسیدند تا ایران اسلامی استوار و با صلابت بماند و با قدرت و اقتدار در دنیا بدرخشد.

یادآور می‌شود، برگزاری مسابقات قرآن و حدیث، مرثیه‌سرایی و اهدای لوح تقدیر، كارت هدیه و نصب آرم و نشان منزلت نماز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

captcha