خروجی آموزش و پرورش با نیازهای جامعه فاصله دارد/ سند تحول بنیادین مطالبه خانواده‌ها شود
کد خبر: 3645323
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
نویدادهم:

خروجی آموزش و پرورش با نیازهای جامعه فاصله دارد/ سند تحول بنیادین مطالبه خانواده‌ها شود

گروه اجتماعی: دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه علی‌رغم تلاش‌های فراوان، خروجی آموزش و پرورش با نیازهای جامعه فاصله دارد، تدوین سند تحول بنیادین را در این راستا دانست و تأكید كرد كه تحقق این سند باید به مطالبه دانش‌آموز و والدین بدل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مهدی نویدادهم، دبیر كل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش امروز، اول مهرماه در آیین نمادین نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی 97-96 در شیراز با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین در این وزارتخانه گفت: هدف تحول بنیادین تبدیل چرخه یاد دادن به یاد گرفتن و تربیت كردن به تربیت شدن است و این امر باید به مطالبه دانش‌آموز و والدین بدل شود.

وی افزود: علی‌رغم تلاش‌های فراوان، خروجی آموزش و پرورش با نیازهای جامعه فاصله دارد و برهمین اساس سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت تصویب شد و اجرای كامل آن یك ضرورت است.

نوید ادهم ابراز امیدواری كرد كه با همکاری همه نهادها و به‌ویژه معلمان بتوانیم این تحول جدی و سرنوشت‌ساز را برای آینده کشور رقم بزنیم تا آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی، به یک نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل شده و زمینه‌ی تربیت پذیری دانش آموزان فراهم شود .

وی با تأکید بر نقش ویژه دانش‌آموزان در تحقق سند تحول بنیادین گفت:‌ با تحولی سازنده در رویکرد آموزش و پرورش، نقش آموزشی معلمان در مدارس به نقش تربیتی تبدیل شود؛ عنصر اصلی در این تحول دانش‌آموزان هستند که با تلاش مضاعف این آن‌ها می‌توانیم فرایند تربیت پذیری را در کلاس درس تسهیل كنیم.

نویدادهم با تصریح اینكه معلمان باید شوق یادگیری را در دانش‌آموزان ایجاد كنند، گفت: صحنه‌گردانان اصلی میدان یادگیری دانش‌آموزان هستند كه می‌توانند با حضور اثر بخش در كلاس، زمینه‌ساز دگرگونی باشند.

این مقام مسئول گفت: در این تحول می‌خواهیم چرخه یاد دادن را به یاد گرفتن و تربیت کردن را به تربیت شدن در همه ساحت‌های آن تبدیل کنیم و این مهم باید به مطالبه دانش آموزان و والدین تبدیل شود .

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش، اصلی‌ترین کار آموزش و پرورش در سال‌های اخیر را تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت عنوان و اضافه كرد: امسال 13 و نیم میلیون دانش آموز در 106 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند که بیش از 960 هزار معلم پذیرای این دانش‌آموزان در مدارس هستند.

captcha