راه‌اندازی 2 باشگاه حافظان و واقفان قرآنی در خانه قرآن دارالتقوی
کد خبر: 3638710
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

راه‌اندازی 2 باشگاه حافظان و واقفان قرآنی در خانه قرآن دارالتقوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر خانه قرآن دارالتقوی از راه‌اندازی دو باشگاه حافظان و واقفان قرآنی در این مجموعه خبر داد.


راه‌اندازی 2 باشگاه حافظان و واقفان قرآنی در خانه قرآن دارالتقوی
محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از راه‌اندازی دو باشگاه حافظان و واقفان قرآن در این مجموعه خبر داد و گفت: در سومین جلسه توجیهی مربیان خانه قرآن دارالتقوی که در محل خبرگزاری ایکنا برگزار شد، از سوی مسئولان حاضر در جلسه بر مسئله وقف قرآنی تأکید شد که این امر بنده و همکارانم در مجموعه خانه قرآن را ترغیب کرد تا نسبت به این مسئله بیشتر تکیه کرده و قسمتی از برنامه‌های خود را نیز به انجام این امور اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه به همین دلیل بنا بر این داریم تا با راه‌اندازی دو باشگاه حافظان و واقفان در مجموعه خانه قرآن در راستای ترویج فرهنگ این مسئله قرآنی تلاش بیشتری داشته باشیم، با اشاره به آیه 20 سوره مبارکه مزمل که فرمود «وَمَا تُقَدِّمُوا لِأَنفُسِكُم مِّنْ خَیْرٍ تَجِدُوهُ عِندَ اللَّهِ هُوَ خَیْرًا وَأَعْظَمَ أَجْرًا»، «هر كار خوبى براى خويش از پيش فرستيد آن را نزد خدا بهتر و با پاداشى بيشتر باز خواهيد يافت و از خدا طلب آمرزش كنيد كه خدا آمرزنده مهربان است»، اظهار کرد: همچنین، در این راستا از سوی خانه قرآن دارالتقوی کانالی در فضای مجازی با عنوان «نسیم بهشت» ایجاد شده است که در آن حافظان و واقفان قرآنی گرد هم جمع شده و مجمع، خانه قرآن را در اجرای هرچه بهتر اهداف قرآنی خود یاری می‌کنند.

مدیر خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمود «قَسَمَ رَسولُ اللَّهِ‏صلى الله علیه وآله الْفَی‏ءَ فَأصابَ عَلِیّاً أرضٌ فَاحتَفَرَ فِیها عَیناً فَخَرَجَ مِنها ماءٌ... فَقالَ: هِیَ صَدقَةٌ بَتّاً بَتْلاً فی حَجیجِ بَیتِ اللَّهِ و عابِرِ سَبیلِهِ لاتُباعُ و لاتُوهَبُ و لاتُورَثُ»، پیامبر خدا غنایم را تقسیم كرد. قطعه زمینى به على رسید. على در آن زمین چشمه‏‌اى حفر كرد و چشمه به آب رسید. حضرت فرمود که این صدقه (و وقفى) است كه آن را به طور قطعى (از ملك خویش) جدا كردم و به حاجیان خانه خدا و در راه‏ ماندگان حجّ، مخصوص گردانیدم؛ نه فروختنى است، نه بخشیدنى و نه ارث بردنى»، بیان کرد: امیدوار هستم تا بتوانیم با راه‌اندازی این دو باشگاه قرآنی به یک مجموعه با ظرفیت بالا دست پیدا کرده و به وقف‌های قرآنی زیادی دست یابیم.

خواجه محمودآباد با اشاره به حدیث دیگری از امام علی(ع) که فرمود «الصَّدَقَةُ و الحَبسُ ذَخيرَتانِ فَدَعُوهُما لِيَومِهِما»، «صدقه و وقف دو ذخيره هستند، آن‌ها را براى روز خودشان (قيامت) وانهيد»، افزود: تمامی افرادی که قصد دارند تا وقف‌های قرآنی داشته باشند، می‌توانند ضمن اطلاع‌رسانی از نیت خود در کانال نسیم بهشت، وقف خود را چه به صورت نقدی، غیر نقدی، استیجاری، ملکی و ... با کمک و همکاری مجموعه به ثبت برسانند.

مدیر خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران تصریح کرد: علاقه‌مندان به حضور در این باشگاه قرآنی نیز می‌توانند با حضور در کانال نسیم بهشت نسبت به اطلاع‌رسانی از نیت خود اقدام کنند و در این راستا نیز می‌توانند با شماره‌های 09332474976 (خانم فریدونی)‌ و 09124114591 مدیریت خانه قرآن تماس بگیرند.

وی در ادامه در رابطه با باشگاه حافظان خانه قرآنی نیز تصریح کرد: در این زمینه نیز خانه قرآن دارالتقوی با برگزاری دوره‌های تربیت مربی، معرفی افراد به مسابقات قرآنی، راهنمایی و اطلاع‌رسانی متقاضیان در بحث آموزش، بکارگیری از مربیان در مدارس و نیز برگزاری مسابقات حفظ قرآن اقدام به راه‌اندازی باشگاه حافظان خود کرده است.

خواجه محمودآباد با اشاره به اینکه فعالیت تخصصی این خانه قرآنی بر مبنای حفظ قرآن کریم قرار دارد، بیان کرد: راه‌اندازی باشگاه حافظان قرآن کریم می‌تواند در زمینه اجرای هر چه بهتر برنامه‌های مختلف خانه قرآن مؤثر باشد و این امکان را به ما بدهد تا در این زمینه با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود به صورت بهتری با مسائل برخورد داشته باشیم.

وی ضمن تأکید بر امر راه‌اندازی باشگاه‌های مورد نظر در مجموعه خانه قرآن دارالتقوی اظهار امیدواری کرد تا با دستیابی هرچه بیشتر به اهداف خانه قرآن در این زمینه، بتوانیم گامی هرچند کوچک در نهادینه کردن فرهنگ وقف قرآنی و نیز افزایش تعداد حفاظ قرآن کریم که از منویات مقام معظم رهبری نیز است، برداشته باشیم.

مدیر خانه قرآن دارالتقوی مبین تهران در پایان با بیان اینکه موضوع ترویج فرهنگ وقف قرآنی از موضوعاتی است که جامعه امروز ما به شدت به آن نیاز دارد، تصریح کرد: موضوع قرآنی اولین هفته آموزشی مربیان در مدارس تحت پوشش ترویج فرهنگ وقف قرآنی خواهد بود.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران هم‌اکنون مجموعه مهد و پیش‌دبستانی قرآن فرهنگسرای قرآن به نشانی تهران، خیابان قزوین، نرسیده به میدان آذری، مهد و پیش‌دبستانی قرآنی فاطر به نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن و مهد قرآن شهربانو به نشانی ابتدای یادگار امام(ره)، نبش خیابان دستغیب، مجموعه شهربانو را تحت پوشش دارد که علاقه‌مندان نیز برای ثبت نام در کلاس‌های مختلف قرآنی می‌توانند به نشانی مجموعه‌های ذکر شده مراجعه کنند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۹:۱۹
0
0
باید به تحقق این امر کمک‌های لازم صورت گیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۹:۲۰
0
0
راه اندازی از این دست کارها توسعه یابد
captcha