تلاش برای تخصیص حداکثری اعتبارات قرآنی سال جاری و افزایش اعتبارات 97
کد خبر: 3633473
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
حجت الاسلام پژمانفر به ایکنا خبر داد:

تلاش برای تخصیص حداکثری اعتبارات قرآنی سال جاری و افزایش اعتبارات 97

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک این فراکسیون با رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در این جلسه بر تخصیص حداکثری اعتبارات سال 96 و افزایش اعتبارات سال 97 تأکید شد.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به جلسه اخیر این فراکسیون با محمدباقر نوبخت اظهار کرد: در این جلسه که با حضور اعضا و رابطان استانی فراکسیون برگزار شد، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز به منظور آشنایی با دغدغه‌های نمایندگان در حوزه قرآن و عترت حضور داشت.
وی گفت: در این جلسه نمایندگان به این موضوع اشاره کردند که امروز یکی از مسائل جدی کشور ما مسائل فرهنگی است که تأثیرش را در حوزه‌های دیگر نیز گذاشته است؛ همچنین راه حل مقابله با تهاجم سنگینی که اقشار مختلف جامعه علی‌الخصوص جوانان و نوجوان را تهدید می‌کند، ارتباط و انس با قرآن و اهل بیت(ع) است؛ چرا که این ارتباط می‌تواند جامعه را بیمه کند.
پژمانفر افزود: همچنین نمایندگان در رابطه با مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود در زمینه فعالیت‌های قرآنی مباحثی را مطرح کردند؛ امروز استان‌ها علی‌رغم مشکلات زیرساختی با ایثارگری فعالان قرآنی، برنامه‌های متعددی اجرا می‌کنند که تداوم این جریان نیازمند حمایت مسئولان است.
وی همچنین اظهار کرد: با وجود اینکه صندوق توسعه مشارکت های قرآنی ایجاد و اساس‌نامه آن تهیه شده ولی در سال 94 هیچ اعتباری به این صندوق تخصیص داده نشد و در سال 95 نیز یک بیستم اعتبار مصوب به این صندوق واریز شده است؛ امسال نیز که 5 ماه از آن گذشته ریالی به این صندوق واریز نشده است.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه نسبت به مطالب مطرح شده همراهی کردند و ضمن اینکه درخواست کردند که ایشان را عضوی از فراکسیون قرآن بدانیم، ابراز امیدواری کردند که این عضویت منجر به پیگیری و تحقق وعده‌های داده شده شود.
وی گفت: در پایان این جلسه قرار شد بنده به عنوان رئیس فراکسیون و آقای معصومی‌راد، معاون فرهنگی رئیس سازمان برنامه و بودجه پیشنهادهای لازم را جمع‌بندی و تقدیم آقای نوبخت کنیم تا اجرایی شوند و گزارش آن را تقدیم فراکسیون کنیم.
پژمانفر ابزار امیدواری کرد با توجه به مباحث مطرح شده در این جلسه ضمن تخصیص حداکثری اعتبارات قرآنی در سال 96، شاهد افزایش اعتبارات در بندهای قرآنی لایحه بودجه 97 باشیم.
وی همچنین از برگزاری جلسات فراکسیون قرآن مجلس با وزرای جدید خبر داد و گفت: در ادامه جلسات فراکسیون با مسئولان اجرایی، قرار است در آینده جلساتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشیم.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس تصریح کرد: هرچند اعتبارات سازمان ها کاهش یافته اما نباید عملکرد آنها تحت تأثیر این مسئله قرار گیرد.
captcha