ثبت 61 وقف جدید در سیستان‌ و بلوچستان
کد خبر: 3624602
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

ثبت 61 وقف جدید در سیستان‌ و بلوچستان

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 61 وقف جدید با نیات مختلف قرآنی، فرهنگی و مذهبی در سطح استان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، 61 وقف جدید با نیات مختلف قرآنی، فرهنگی و مذهبی در سطح استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: از این تعداد، بیشترین وقفیات مربوط به شهرستان زابل با 33 مورد وقف می‌شود و بعد از آن، شهرستان‌های زاهدان و ایرانشهر بیشترین آمار وقفیات را داشته است.
وی با بیان اینکه نیات واقفین باید مطابق با نیاز روز جامعه باشد، اظهار کرد: وقف علاوه بر پاداش اخروی، اثرات اجتماعی فراوانی دارد و اگر در جوامع ما فراگیر شود و مطابق با نیازهایی که در جامعه وجود دارد، صورت گیرد، می‌تواند مشکل‌گشا باشد.
تدینی افزود: جامعه ما امروزه در حوزه‌های مختلف از جمله تحصیل و آموزش، اشتغالزایی، درمان و تأمین جهیزیه برای دختران بی بضاعت، نیاز به یاری واقفان دارد، فلذا شایسته است که این مسایل نیز مورد نظر واقفان قرار داشته باشد.
مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: اجرایی کردن دقیق نیت خیرین در موقوفات و حراست و پاسداری از موقوفات جزو اولویت‌های سازمان اوقاف است که موجب جلب اعتماد مردم و ترویج فرهنگ وقف می‌شود و شایسته است که علما، روحانیون، ریش سفیدان و سران طوایف نیز در تبلیغ این سنت حسنه میان اقشار مختلف جامعه همکاری کنند.
captcha