نخستین هدف در ورزش سر و سامان دادن ورزش همگانی و قهرمانی است
کد خبر: 3621340
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
امیری‌خراسانی:

نخستین هدف در ورزش سر و سامان دادن ورزش همگانی و قهرمانی است

گروه اجتماعی: مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: نخستین هدف در ورزش بحث سر و سامان دادن ورزش همگانی و قهرمانی است که در همین راستا چندین جلسه کارگروه اداری و برون‌اداری تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدتقی امیری‌خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و ورزشی نونهالان استان کرمان که به میزبانی هیئت جودوی استان در سالن ورزشی پاس برگزار شد، گفت: نخستین هدف در ورزش بحث سر و سامان دادن ورزش همگانی و قهرمانی است که در همین راستا چندین جلسه کارگروه اداری و برون‌اداری تشکیل شده است.
وی افزود: برای بهره بیشتر از این فعالیت‌ها تشکیل دبیرخانه طرح در استانداری کرمان را داشتیم که تلاش در راستای آسیب‌شناسی بوده تا نقاط قوت و ضعف را بررسی کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تأکید کرد: سعی کردیم نقاط ضعف در ورزش استان را بررسی و بر اساس شرایط روز طرح را ارتقا دهیم به‌عنوان مثال چیدمان پایگاه‌های استعدادپروری در قالب هشت منطقه اقتصاد مقاومتی استان قرار گرفته که بتوانیم از وجود معین‌های اقتصادی به نحو احسن استفاده کنیم.
امیری‌خراسانی تصریح کرد: طرح مذکور را در سه قالب اهداف بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی کردیم در برنامه کوتاه‌مدت مرحله قهرمان‌پروری برای بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی و المپیاد و پارالمپیک 2020 توکیوی ژاپن برای بلند مدت استعدادپروری در دستور کار قرار دارد.
وی عنوان کرد: در طرح کوتاه‌مدت استعدادیابی دنبال می‌شود که ورزشکاران برای مسابقات آسیایی آماده شوند و در حال حاضر پروژه‌های نیمه‌تمام فراوانی در سطح استان داریم که امسال پروژه‌های نیمه‌تمام بالای 50 درصد پیشرفت در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان کرد: در سفر وزیر ورزش به کرمان رونمایی از طرح توسعه ورزش قهرمانی تکمیلی، سامانه اماکن ورزشی در راستای ورزش همگانی و بازدید از سه پروژه ناتمام حیاتی در دستور کار قرار دارد.
captcha