اجرای طرح آموزش قرائت سطح عمومی در خراسان رضوی
کد خبر: 3619826
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

اجرای طرح آموزش قرائت سطح عمومی در خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان از اجرای طرح آموزش قرائت در سطح عمومی با اعتبار 400 میلیون ریال در استان خراسان رضوی خبر داد.

مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: طرح آموزش قرائت در سه سطح روخوانی، روانخوانی و فصیح‌خوانی با همکاری 100 تشکل قرآنی در استان برگزار می‌شود.
وی گفت: موسسات و تشکل‌های قرآنی با انتخاب یک طرح بر اساس استعداد و اقبال مخاطبان در سطح یک، سطح دو و سطح سه قرائت می‌توانند در راستای برگزاری این کلاس‌ها اقدام کنند.
وی با اشاره به تخصیص 40 میلیون تومان اعتبار از سوی اداره‌کل تبلیغات استان برای برگزاری این طرح اظهار کرد: برای هر تشکل قرآنی مبلغ 400 هزار تومان در راستای اجرای طرح قرائت عمومی تخصیص داده شده است.
رمضانی، ملاک سهمیه‌بندی در خصوص تخصیص اعتبارات را بر اساس موسسات قرآنی فعال در شهرستان‌ها دانست و اضافه کرد: بیشترین اعتبار با تعداد 44 سهمیه در مشهد و سپس به شهرستان‌های نیشابور، کاشمر، سبزوار و خواف با 10 سهمیه برای هر شهرستان و مابقی به سایر شهرستان‌ها اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 7 شهرستان فریمان، بجستان، جوین، جغتای، زاوه، کلات و قوچان فاقد مؤسسه قرآنی تحت نظر این اداره‌کل هستند، افزود: امید است با پیگیری فعالان قرآنی این شهرستان‌ها و طی شدن مراحل اداری در راستای کسب مجوز شاهد راه‌اندازی موسسات قرآنی در این شهرستان‌ها و بهره‌مندی از برکات و منابع مالی تخصیص یافته به امور قرآنی باشیم.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی ویژه برگزیدگان این طرح نیز پیش‌بینی شده است.
captcha