حضور 260 قرآن‌آموز در کلاس‌های حفظ مؤسسه امام رضا(ع) خمین
کد خبر: 3613648
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

حضور 260 قرآن‌آموز در کلاس‌های حفظ مؤسسه امام رضا(ع) خمین

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) خمین گفت از 300 قرآن‌آموز این مرکز 260 نفر شامل 210 از برادران و 50 نفر از خواهران در کلاس‌های حفظ شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل میرصادقی، مدیر مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: 300 قرآن آموز در این مرکز قرآنی از دوره‌های ابتدایی تا دبیرستان و بزرگسالان در کلاس‌های صوت و لحن، تجوید و حفظ شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: از این تعداد 260 نفر شامل 210 از برادران و 50 نفر از خواهران در کلاس‌های  حفظ مؤسسه امام رضا(ع) شرکت می‌کنند.
حجت‌الاسلام میرصادقی افزود: جلسات آموزش قرائت در ماه مبارک رمضان تعطیل بود، استقبال از این کلاس‌ها نسبت به حفظ کمتر است. فرم‌هایی توسط مؤسسه امام رضا(ع) طراحی شده تا قرآن نه فقط در ماه رمضان بلکه هر روز به نیت سلامتی امام زمان(عج) ده‌ها بار ختم شود.
مدیر مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) درباره طرح ختم قرآن گفت: براساس لیستی که از علاقمندان به این طرح تهیه می‌شود، قرائت پنج صفحه از قرآن در یک ماه اختصاص به یک نفر پیدا می‌کند و آن فرد می‌تواند به تنهایی بخواند و یا این پنج صفحه را بین اعضای خانوداه تقسیم کند.
وی ادامه داد: در ماه بعدی  پنج صفحه دوم و هرروز پیامک یادآوری برای افراد فرستاده می‌شود به این ترتیب در هر روز بیش از 10 ختم قرآن به نیت سلامتی امام زمان(ع) توسط مردم انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام میر صادقی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح ختم قرآن به این شکل، ترویج فرهنگ انس با قرآن در خانواده‌ها و ترغیب افراد به حفظ از طریق ساده‌ترین راه یعنی تکرار روزانه است.
captcha