شعار مرگ بر آمریکا با قناعت محقق می‌شود نه واردات لوازم لوکس
کد خبر: 3610199
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
آیت‌الله دری نجف آبادی:

شعار مرگ بر آمریکا با قناعت محقق می‌شود نه واردات لوازم لوکس

گروه سیاسی: امام جمعه اراک با ابزار تأسف از ترویج فرهنگ تجمل‌گرایی گفت: اگر فرهنگ علوی و قناعت، در جامعه حاکم باشد نیازی به آمریکا نخواهیم داشت و به معنای واقعی مرگ بر آمریکا را اجرا خواهیم کرد. برای محقق شدن این امر نباید دهانمان در مقابل کالاهای وارادتی و لوکس باز باشد و فروشگاه‌ها پر باشد از لوازم لوکس وارادتی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 26 خردادماه در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه اراک گفت: از امام علی(ع) درس‌های بزرگی باید آموخت، بزرگترین سعادت ما شیعیان این است که روز قیامت در گروه این امام بزرگوار باشیم. 
وی در ادامه گفت: برای اینکه افتخار همراهی و قرار گرفتن در گروه این امام بزرگوار را داشته باشیم، باید علی وار فکر، عمل و زندگی کرد و تقوا را همچون ایشان سرلوحه کارهایمان قرار دهیم. 
خطیب نماز جمعه اراک تصریح کرد: شب‌های پر فضیلت قدر که نماد لیالی انسان کامل و عبادت است همراه با شهادت این امام رئوف شده است، در صورتیکه می‌توانست شهادت ایشان در روزهای دیگر اتفاق بیافتد با این همراهی باید منش و سیره این امام معصوم را الگوی خود قرار دهیم. 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه امام علی(ع) دارای ابعاد وجودی متمایز است، گفت: مهمترین ویژگی آن حضرت صبر در راه خدا بود. ایشان برای اینکه شجره طیبه اسلام پا بگیرد 60 سال صبر کرد؛ 13 سال را قبل بعثت پیامبر(ص)، 50 سال بعد از بعثت؛ 22 سال در زمان بعثت، 25 سال در زمان خانه نشینی، و... بخشی از صبر این امام بزرگوار است. 
آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: ایشان صبر را بر طاعات، مصایب و مهمتر از همه صبر در راه جهاد خدا می‌داند و امروز وظیفه تمام مردم بویژه جوانان کشور این است که در راه جهاد علمی، اقتصادی، سیاسی، اطلاعاتی و... قدم‌های مؤثر بردارند. امروز همه ما باید در دانشگاه علوی درس عزت، غیرت، سربلندی، صبر و پایداری از امام علی(ع) فرا بگیریم. 
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: برای اجرای عدالت، اقتصاد مقاومتی، عزت علمی، حاکمیت دینی و... در کشور نیاز است با جنایتکاران و دشمنان مقابله کنیم. 
به گزارش ایکنا؛ خطیب نماز جمعه اراک در خطبه دوم بیان کرد: امام علی(ع) رعایت تقوا، نظم، اصلاح امور را از اصول ایجاد برادری در جامعه اسلامی می‌داند و دیدگاه ایشان نه تنها برای جامعه امروز بلکه برای صدها سال بعد در هر مکانی از دنیا صدق می‌کند. باید زمینه‌های ایجاد برابری در جامعه اسلامی فراهم آید تا ناکثین و مارقین، منافقین کوردل، داعش، آل‌سعود و... فرصت جنایت پیدا نکنند. 
وی با اشاره به تیزاندازی اخیر در یکی از پارک‌های اراک تاکید کرد: استان مرکزی هم باید این اصول را رعایت کند و نگذارد باندهای فاسد امنیت استان را به خطر بیاندازند. بنده انتظار دارم شورای تامین استان، نیرو انتظامی، سپاه، بسیج، دستگاه‌های اطلاعاتی با قاطعیت برخورد کرده و از تکرار مجدد این اتفاقات جلوگیری کنند. حق اینکه افراد صلاح سرد به همراه داشته باشند، نباید وجود داشته باشد، چه برسد به اینکه با سلاح گرم در شب‌های پر فضیلت قدر دست به تیراندازی بزنند. 
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: امنیت از اساسی‌ترین و با ارزش‌ترین مباحث در هر کشوری است، امروز باید نسبت به جنایاتی که در سیستان و بلوچستان، کردستان، مرقد امام راحل  و تهران افتاده هوشیار باشیم و با فداکاری و تحکیم امنیت باید در مقابل کشورهایی که قصد انجام عملیات تروریستی در ایران را دارند مقابله کنیم.
وی با بیان اینکه کشورهای مدعی حقوق بشر به جای اینکه اقدامات تروریستی اسرائیل، آل‌سعود و داعش را محکوم کنند، کشور ما را همچنان بعد از اجرای توافقات برجام در سنای خود تحریم می‌کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌های دشمنان یک مساله دارد و آن مساله وحدت مسلمانان است. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه گفت: در روزنامه‌ها عنوان شده که 35 درصد از مواد غذایی کشور دور ریخته می‌شود، کجای این کار با اسلام و سیره امیرالمومنین(ع) سازگار است؟ اینگونه اسراف‌ها زیبنده نظام اسلامی نیست. به جای این همه اسراف باید کمربندها را محکم بست و نگذاریم دشمن با تحریم به خواسته خود برسد. 
وی گفت: باید کار و تولید که شعار سال است به همراه قناعت و صرفه جویی در تک تک ما نهادینه شود. با هزینه کم و ساده زیستی می‌توان زندگی کرد پس چرا اینقدر میل به تجمل پرستی، مصرف کالاهای وارداتی و لوکس، مصرف لوازم آرایشی و... در کشورمان زیاد شده است؟ باید این روش‌ها اصلاح شود. 
نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اگر فرهنگ علوی، قناعت، ساده زیستی و... در جامعه حاکم باشد نیازی به آمریکا نخواهیم داشت و به معنای واقعی مرگ بر آمریکا را اجرا خواهیم کرد. برای محقق شدن این امر  نباید دهانمان در مقابل کالاهای وارادتی و لوکس باز باشد، نباید فروشگاه‌ها و مغازه‌ها پر باشد از لوازم لوکس وارادتی، به جای اینکه کفش و لباس از کشورهای دیگر وارد کنیم باید خودمان صادر کننده باشیم. این حرف‌ها شعار نیست و شدنی است. 
وی ادامه داد: برای محقق شدن این امر به جای فرهنگ پشت میزنشینی در ادارات، باید فرهنگ کار مفید باب شود بعد از چند صد سال فرصت برای آبادانی کشور فراهم شده است باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. مگر امیرالمومنین(ع) نبود که به تنهایی صدها زمین بایر را تبدیل به نخلستان کرد. 
خطیب نماز جمعه اراک گفت: تمام توده‌های مردم در روستاها و شهرها از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کنند، دولت و مجلس از تحریم نترسند و تمام توان خود را در رونق و تقویت ظرفیت‌های داخلی بکار برند. در استان مرکزی هم باید این امر محقق شود، دولت، مجلس و سازمان خصوصی سازی دقت لازم را برای واگذاری صنایع استان داشته باشد این‌ها سرمایه‌های ملی است نه زمین بایر. اعتصاب  کارگران هپکو، آونگان و صنایع دیگر برای ما و مردم استان ناگوار است. 
آیت‌الله دری نجف آبادی در پایان بیان کرد: هر ساله بر اهمیت روز قدس افزوده می‌شود، امروز آل‌سعود کوردل بجای اینکه از مسلمان حمایت کند با آمریکا و اسرائیل هم پیمان شده و علیه مردم بی‌گناه یمن و... دست به جنایت می‌زند، ملت ما همچون سال‌های گذشته در این روز یک صدا نفرت خود را از این دولت‌ها اعلام و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین با قاطعیت نشان خواهد داد.
captcha