اجرای شعرهای فردوسی راهی برای توسعه فرهنگی کشور است
کد خبر: 3599686
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

اجرای شعرهای فردوسی راهی برای توسعه فرهنگی کشور است

گروه فرهنگی: خواننده موسیقی سنتی کشور گفت: مراسم پاسداشت فردوسی، می‌تواند گسترش پیدا کند تا جایی که افرادی هم که مخالف اجرای سروده‌های حکیم بزرگ فردوسی هستند، بدانند که اجرای شعرهای شاهنامه، راهی برای توسعه فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، شهرام ناظری، خواننده برجسته موسیقی سنتی کشور، در مراسم بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی که صبح امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه نمی‌خواهم در خصوص فردوسی حرفی بزنم، چراکه همه دنیا او را می‌شناسند، اظهار کرد: باید هر فردی ریشه‌ای و اصولی با زبان فارسی و شاهنامه آشنا شود.
وی ادامه داد: جا دارد بیشتر از این‌ها حکیم بزرگ فردوسی، به عنوان شاعر مشهدی، پاس داشته شود چراکه او به وجود آورنده زبان پارسی و شاهنامه با نگاهی ایرانی و اسلامی است.
ناظری با بیان اینکه از 30 سال پیش به خاطر عشق و علاقه‌ای که به فردوسی و شاهنامه داشته‌ام، موسیقی‌های زیادی در این زمینه اجرا کرده‌ام، عنوان کرد:  آن زمان شرایط جوی کشور به گونه‌ای بود که اجازه اجرا اشعار فردوسی داده نمی‌شد. اما در خارج از کشور و در دانشگاه‌های مختلفی همچون هاروارد شعر شاهنامه را به صدا درآوردیم. 
خواننده موسیقی سنتی کشور با بیان اینکه کشور ما دچار دوگانگی فرهنگی است، افزود: اگر این دوگانگی حل شود، کشور می‌تواند، توسعه و رشد فرهنگی در همه زمینه‌ها داشته باشد.
اجرای شعرهای فردوسی راهی برای توسعه فرهنگی کشور است
وی ادامه داد: مراسم پاسداشت فردوسی، می‌تواند گسترش پیدا کند تا جایی که افرادی هم که مخالف اجرای سروده‌های حکیم بزرگ فردوسی هستند، بدانند که اجرای شعرهای شاهنامه، راهی برای توسعه فرهنگی کشور است.
ناظری بیان کرد: امیدواریم روزی برسد که بتوانیم برای همه مفاخر فرهنگی اجرا در تمام کشور داشته باشیم، به خصوص برای فردوسی، که حق بسیاری در نقش زبان فارسی برگردن ما دارد و بتوانیم شعر شاهنامه را آزادانه در زادگاهش اجرا کنیم.
captcha