فردوسی ما را به هستی‌شناسی دعوت می‌کند
کد خبر: 3599681
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

فردوسی ما را به هستی‌شناسی دعوت می‌کند

گروه فرهنگی: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: هر چه در این عالم است تجلی و مخلوق الهی است، فردوسی ما را به تجلیات و هستی‌شناسی دعوت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صبح امروز، 25 اردیبهشت، در مراسم بزرگداشت فردوسی که در سالن اجتماعات دانشکده علوم، دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، تصریح کرد: موضوعی که در خصوص فردوسی باید مورد توجه قرار بگیرد غفلت است که مورد توجه فردوسی بوده است.
وی با اشاره به اینکه هیچی، عالمی است که هم مولانا و فردوسی به دنبال آن بودند تا ما غفلت نکنیم، ادامه داد: گاهی غفلت از باب تغافل مورد تحسین قرار گرفته اما غفلتی که فردوسی به آن اشاره می‌کند غفلت از هستی است نه از خود، چرا که غفلت از خود مورد تحسین است.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: غفلت از هستی مورد توجه فردوسی است یعنی نباید ظواهر عالم که مانند آینه و تجلی خداوند است ما را از یاد خدا غافل کند.
فردوسی ما را به هستی‌شناسی دعوت می‌کند
وی با اشاره به اینکه هر چه در این عالم است تجلی و مخلوق الهی است، فردوسی ما را به تجلیات و هستی‌شناسی دعوت می‌کند، افزود: آنچه که در اشعار فردوسی در خصوص غفلت آمده، هوشیار شدن انسان و بیدار شدن از خواب غفلت است.
وی علت حکیم بودن فردوسی را پی بردن از ظاهر اشیا به باطن اشیا دانست و افزود: نباید از نعمت‌هایی که در زمینه فرهنگ و هنر داریم غفلت کنیم.
فردوسی ترجمان احادیث امام رضا(ع) بوده است
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: فردوسی ترجمان احادیث امام رضا(ع) بوده است و بیشترین بحثی که فردوسی به آن پرداخته، خرد است.
captcha