مشاوران هنرمندان، ارتباط آنان را با حوزه‌‌ اقتصاد بیشتر کنند
کد خبر: 3590668
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

مشاوران هنرمندان، ارتباط آنان را با حوزه‌‌ اقتصاد بیشتر کنند

گروه فرهنگی: معاون هنری ـ سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: ما سعی داریم امسال، در حوزه اقتصاد هنر بیشتر ورود پیدا کنیم اما در هرحال هنرمندان باید مشاورانی داشته باشند که ارتباط آنان با حوزه‌‌ اقتصاد را بیشتر کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، معاون هنری ـ سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، در دیدار جامعه هنری خراسان رضوی که ۲۸ فروردین‌ماه به میزبانی ایکنا برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست، با تاکید بر لزوم برگزاری نشست‌هایی با حضور هنرمندان و مسئولان، اظهار کرد: ما به عنوان مدیران فرهنگی و هنری باید دغدغه‌های جامعه هنری را به گوش جان بشنویم و مطالب مطرح‌شده از سوی هنرمندان را در دستور کار قرار دهیم، آن‌ها را که می‌توانیم اجرا و برای تحقق آن‌هایی که توان اجرایی نداریم تلاش کنیم.
معاون هنری ـ سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، هنر را یک سرمایه برشمرد و ادامه داد: هم ما از این سرمایه غافل هستیم و هم خود هنرمند قدر و ارزش خود را نمی‌داند در حالی‌که هنرمند در بعد فرهنگی و به ویژه اقتصادی می‌تواند با تولید اثرش و استفاده از یک ساختار مناسب، بخش اقتصاد هنر را سامان دهد.
ورود به اقتصاد هنر، هدف سال 96
وی در همین راستا اضافه کرد: ما سعی داریم امسال، در حوزه اقتصاد هنر بیشتر ورود پیدا کنیم اما در هرحال هنرمندان باید مشاورانی داشته باشند که ارتباط آنان با حوزه‌‌ اقتصاد را بیشتر کنند.
تحفه‌گر در همین موضوع به دیدار نوروزی با یکی از استادان هنرهای تجسمی اشاره کرد و ادامه داد: در منزل این هنرمند حدود دو، سه میلیارد اثر هنری چیده شده بود در حالی‌که با برخورداری از کمی شم اقتصادی، می‌شود با خریداران این آثار ارتباط برقرار کرد متأسفانه در حوزه اقتصاد هنر و نیز در حوزه تأثیرگزاری که هنر می‌تواند در مهارت‌های زندگی و سایر حوزه‌های فرهنگی داشته باشد توجه لازم صوت نگرفته است.
معاون هنری_ سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رقابت ۱۰ هزار دانش‌آموز در ۸۰ رشته و زیر رشته هنری در جشنواره فرهنگی ـ هنری استان خراسان رضوی، تاکید کرد: این جشنواره در نسل نوجوان و دانش‌آموز از اتفاقات مبارکی است که صورت گرفته؛ این دانش‌آموزان تأمین‌کننده هنر آینده کشور هستند که همین امر، لزوم ارتباط هنر با بخش آموزش و پرورش را نمایان می‌سازد.
تحفه‌گر آثار تجسمی ارائه‌شده در جشنواره فرهنگی_هنری استان خراسان رضوی را با آثار جشنواره‌های حرفه‌ای قابل مقایسه دانست و افزود: در حوزه تئاتر خیابانی و همچنین موسیقی مقامی تربت جام که درباره آن نگرانی‌هایی وجود داشت، اتفاقات خوبی افتاده که باعث خوشحالی است.
تشکیل کارگروه فرهنگی ـ هنری جهت رفع موازی‌کاری و همسو کردن منابع مالی و انسانی
وی با اشاره به دغدغه‌های مطرح‌شده از سوی هنرمندان، به ارائه گزارشی از تشکیل کارگروه فرهنگی ـ هنری استان خراسان رضوی با حضور استاندار پرداخت و بیان کرد: این کارگروه جهت رفع موازی‌کاری‌های احتمالی، و همسو کردن اهداف و منابع مالی و نیروی انسانی با حضور مدیران و هنرمندان برگزار شد که نتایج نسبتا خوبی گرفتیم اما این همه کار نیست و کار می‌تواند قوام بیشتری پیدا کند.
captcha