اجرای برنامه‌های قرآنی در 55 مسجد جنوب شرق تهران ویژه ایام اعتکاف
کد خبر: 3588589
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

اجرای برنامه‌های قرآنی در 55 مسجد جنوب شرق تهران ویژه ایام اعتکاف

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی منطقه جنوب شرق تهران از اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در 55 مسجد تحت پوشش این اداره طی ایام اعتکاف خبر داد.

اجرای برنامه‌های قرآنی در 55 مسجد جنوب شرق تهران ویژه ایام اعتکاف
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید داودی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی منطقه جنوب شرق تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی منطقه جنوب شرق تهران شامل مناطق 12، 14، 15 و 16 شهرداری تهران می‌شود، اظهار کرد: امسال در مراسم معنوی اعتکاف تعداد 55 مسجد این منطقه تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی جنوب شرق ویژه ایام اعتکاف قرار دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی منطقه جنوب شرق تهران با اشاره به اینکه نزدیک به هفت هزار نفر در این مساجد تحت پوشش معتکف خواهند شد، افزود: برنامه‌های مختلفی ویژه ایام اعتکاف از سوی اداره تبلیغات اسلامی منطقه جنوب شرق تهران برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

داودی اظهار کرد: از این 55 مسجد تحت پوشش، تعداد 8 مسجد (چهار مسجد ویژه آقایان و چهار مسجد ویژه بانوان) برای آموزش و پرورش (در هر چهار منطقه شهرداری یک مسجد ویژه آقایان و یک مسجد ویژه بانوان) و یک مسجد نیز ویژه نیروهای جوان پدافند ارتش منطقه 15 با 450 نفر معتکف در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی منطقه جنوب شرق تهران تصریح کرد: طی سه روز ایام اعتکاف از طرف اداره تبلیغات اسلامی جنوب شرق تهران در هر یک از مساجد تحت پوشش یک نفر روحانی اعزام خواهد شد تا پاسخگوی مسائل و احیانا شبهات معتکفان در زمینه‌های مختلف باشند.

وی در ادامه افزود: همچنین، طی ایام اعتکاف از طرف اداره تبلیغات اسلامی جنوب شرق تهران مادحینی به هر یک از مساجد تحت پوشش اعزام خواهند شد تا به اجرای برنامه‌های مختلف در این ایام بپردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی منطقه جنوب شرق تهران در ادامه تصریح کرد: همچنین، در ایام اعتکاف امسال، قاریان قرآن کریم را برای تلاوت آیات کلام‌الله مجید به هر یک از مساجد تحت پوشش اعزام خواهیم کرد تا در ایام مختلف اعتکاف به تلاوت قرآن ویژه معتکفان بپردازند.

داودی در ادامه با اشاره به تشکیل حلقه‌های معرفت طی ایام اعتکاف در مساجد مختلف بیان کرد: در منطقه جنوب شرق تهران نیز در 15 مسجد تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی این منطقه تعداد 15 حلقه معرفت ایجاد خواهد شد که طی اجرای این حلقه‌ها که قبل از نماز مغرب برگزار می‌شود، با حضور اساتید و معتکفان پیرامون مباحثی از جمله قرآن و اهل بیت(ع) بحث و تبادل نظر خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی منطقه جنوب شرق تهران تصریح کرد: همچنین، برنامه صحیح‌خوانی نماز نیز از سوی اداره تبلیغات اسلامی جنوب شرق ویژه معتکفان در سطح مساجد تحت پوشش این اداره که مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می‌کنند نیز اجرا می‌شود تا در این زمینه چنانچه معتکفان سؤالات و یا ایراداتی در نحوه صحیح‌خوانی نماز خود داشته باشند، بتوانند نسبت به رفع آن اقدام کنند.

داودی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طی ایام اعتکاف هدایایی ویژه معتکفان در مساجد تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی جنوب شرق در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به منظور تقدیر از مقام معتکفان در هر یک از مساجد تحت پوشش جنوب شرق هدایای فرهنگی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که در پایان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف این هدایا که شامل کتاب‌های فرهنگی از جمله زیارت عاشورا و ... است، در اختیار عزیزان معتکف قرار داده خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی منطقه جنوب شرق تهران در ادامه به اجرای برنامه جدید مراسم اعتکاف امسال اشاره کرد و گفت: طی اجرای این برنامه قرآنی، دفترچه‌ای از سوی سازمان دارالقرآن الکریم آماده شده است که در این دفترچه، ترجمه و توضیحات مفاهیم سوره‌های مبارکه دهر و حجرات و نیز خطبه همام یا متقین نهج‌البلاغه وجود دارد و در پایان دفترچه نیز تعداد ۴۰ سؤال چهار جوابی طراحی شده که هرکسی از عزیزان معتکف که مایل باشد می‌تواند این دفترچه را دریافت و به سؤالات آن پاسخ دهد.

داودی با اشاره به اینکه این برنامه در پنج مسجد تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی جنوب شرق تهران در ایام اعتکاف اجرایی می‌شود، ادامه داد: همچنین، در پایان مراسم اعتکاف این دفترچه‌ها و پاسخنامه‌ها جمع‌آوری و بررسی می‌شود که در ماه مبارک رمضان نیز در کل کشور و میان کسانی که در مساجد تحت پوشش سازمان دارالقرآن معتکف بودند، به تعداد هزار نفر از کسانی که در به سؤالات این دفترچه پاسخ داده باشند، به قید قرعه جوایز فرهنگی تقدیم می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی منطقه جنوب شرق تهران در پایان سخنان خود تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی مانند توزیع دفترچه قرآنی به این جهت است که تلاش کنیم تا معتکفانی که در مساجد تحت پوشش معتکف می‌شوند، در این ایام بیشتر با قرآن و نهج‌البلاغه مأنوس شوند.

captcha