مدیریت جذب اعتبارات قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است/ کمک‌های مردمی؛ زمینه کار قرآنی
کد خبر: 3587795
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
حجت الاسلام برازش:

مدیریت جذب اعتبارات قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است/ کمک‌های مردمی؛ زمینه کار قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم جذب اعتبارات قرآنی، گفت: اگر اعتباری جذب نمی‌شود و یا اینکه فعالیت قرآنی به علت نبود اعتبار تعطیل و یا در آستانه تعطیلی است، علت آن مدیریت ضعیف جذب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام حمید برازش، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 19 فروردین‌ماه در نشست خبری اظهار کرد: از همایش خیرین قرآنی که سال گذشته در یاسوج برگزار شد، راضی هستیم و قرار است 10 هزار جلد قرآن چاپ شود.
وی افزود: 1000 متر زمین در بهمئی جهت ساخت و راه‌اندازی مؤسسه قرآنی از سوی خیرقرآنی اهدا شده است.
این در حالی است که حسین علی‌نسب، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از استقبال این همایش راضی نبوده است و می‌گوید تنها ۲۰ میلیون تومان و ۳ هزار جلد قرآن در این همایش جمع‌آوری شد، ضمن اینکه قول‌ها و وعده‌هایی مبنی بر کمک مالی و تجهیزات قرآنی شده است، پیش‌بینی و انتظار ما در حد ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان از این همایش بوده است. و برای چاپ 10 هزار جلد قرآن حدود 70 میلیون تومان نیاز است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در خصوص اعتبارات قرآنی، بیان کرد: سال گذشته بخشی از اعتبارات تبلیغات اسلامی برای قرآن هزینه شده است و هر اعتباری که به تبلیغات اختصاص پیدا کند بخشی از آن برای حوزه قرآن هزینه می‌شود.حالا اگر دیگر اعتباری جذب نمی شود و یا اینکه فعالیت قرآنی به علت نبود اعتبار تعطیل و یا در آستانه تعطیلی است، علت آن مدیریت ضعیف جذب است.
حجت‌الاسلام برازش در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه شما از اداره امور قرآنی جهت حمایت برای دیدار با نمایندگان چه برنامه‌ای دارید؟، افزود: مردم عادی نیز راحت نمایندگان استان را دیدار و رایزنی می‌کنند چطور است که یک اداره با وجود پیگیری‌ها موفق به این کار نمی‌شود، ضمن اینکه حتما که کار و فعالیت قرآنی نباید از اعتبارات ملی و دولتی باشد، باید به سمت کمک‌های مردمی رفت.و عدل هاشمی‌پور، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ قول دادند که چندین جلد قرآن در استان چاپ کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: من یک پیشنهاد می‌کنم اداره امور قرآنی بیاید یک سامانه خیرین قرآنی با ظرفیت 5 هزار نفر راه‌اندازی کند و ماهیانه هر خیری 5 هزار تومان کمک کند، آیا این هزینه کمی برای کار و فعالیت قرآنی است اما متاسفانه تاکنون این سامانه در استان راه‌اندازی نشده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از تکمیل پروژه دارالقرآن یاسوج با اعتبار 300 میلیون تومان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی بعد از 9 سال توقف پروژه خبر داد و اضافه کرد: امید است این ساختمان در سال 96 به بهره‌برداری برسد.
حجت‌الاسلام برازش با رضایت از طرح حفظ 10 جزء اول قرآن در سطح استان، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌ها تا حفظ 7 جزء صورت گرفته است.
وی با اشاره به فعالیت 11 مؤسسه و 500 خانه قرآنی در سطح استان، افزایش مؤسسات قرآنی تا 30 باب، افزایش حفظ قرآن و تربیت مربیان قرآنی را از برنامه‌های اجرایی تبلیغات اسلامی در بخش قرآنی ذکر کرد و یادآور شد: تمام تلاش ما تقویت فعالیت و کار قرآنی است و امیدواریم خلاهای موجود در این زمینه رفع شود.
یادآور می‌شود، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات و رییس تبلیغات بویراحمد، مدیر و کارشناس روابط عمومی اداره کل و حراست اداره کل در نشست خبری حضور داشته‌اند اما حسین علی نسب، رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان در برنامه دعوت نشده‌است.
captcha