انتقادپذیری مسئولان از لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3586989
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

انتقادپذیری مسئولان از لوازم تحقق اقتصاد مقاومتی است

گروه اقتصاد: به گفته صفری، یکی از لوازم تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» این است که مسئولان کشور انتقادپذیر باشند و به وعده‌های خود عمل کنند.

احمد صفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۶ با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» به بحث درباره راهکارهای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: تعریف اقتصاد مقاومتی کاملا مشخص است که ما در زمینه‌های گوناگون اقتصادی وابسته به نفت و همچنین وابسته به کشورهای خارجی نباشیم که اگر مورد تحریم اقتصادی واقع شدیم، این وابستگی باعث آسیب به اقتصاد کشور نشود.
وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی، زندگی روزمره کشور به خوبی تأمین شده و واحدهای صنعتی تعطیل نمی‌شود. همچنین وابستگی به نفت و آسیب‌پذیری اقتصاد کشور کاهش پیدا می‌‌کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: سال گذشته رهبر معظم انقلاب بر مقوله اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی تأکید کرده و امسال هم تولید و اشتغال را مورد تأکید قرار داده‌اند تا انشاء‌الله با حمایت مسئولان از تولیدکنندگان، اشتغال‌زایی هم ایجاد شود.



نماینده کرمانشاه در خانه ملت با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد: اکنون تولیدکنندگان بسیاری وجود دارند که با چندین سال تجربه و سابقه کار، چون حمایت نمی شوند، بنابراین ورشکست شده‌اند و به همین دلیل هم بیکاری، روز به روز افزایش پیدا می‌کند.
صفری ادامه داد: اگر براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، تولیدکنندگان را مورد حمایت قرار دهیم، مشکلات مربوط به اشتغال هم برطرف خواهد شد؛ بنابراین باید از صنعت کشور حمایت کرد چون کیفیت بسیاری از کالای داخلی، بهتر از کالاهای خارجی و استفاده از آن به صرفه‌تر است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره اقدامات انجام شده در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی نیز گفت: هرچند اقتصاد مقاومتی به صورت صد درصد محقق نشده و مردم هم دارای برخی گلایه‌ها هستند اما نباید همه مشکلات را به گردن دولت بیاندازیم. مردم از مسئولان اجرایی و حتی نمایندگان نارضایتی‌هایی دارند و باید به آنها حق داد.
منتخب مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: مسئولان باید انتقادپذیر باشند و به وعده و وعیدهای خود هم عمل کنند و پیشنهادات و انتقادات مردم را با دل و جان پذیرا باشند که همین مسئله از عوامل مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
captcha