وجود 70 مسجد تاریخی در فارس/ بازدید روزانه 10 هزار گردشگر نوروزی از این مساجد
کد خبر: 3585985
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
رضایی خبر داد:

وجود 70 مسجد تاریخی در فارس/ بازدید روزانه 10 هزار گردشگر نوروزی از این مساجد

گروه اجتماعی: معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه استان فارس از وجود 70 مسجد تاریخی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، الیاس رضایی، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه استان فارس عصر دیروز، 7 فروردین گفت: در استان فارس حدود 70 مسجد تاریخی است که در ایام نوروز میزان گردشگران نوروزی هستند.

وی افزود: در میان این مساجد بیشترین آمار بازدید گردشگران نوروزی به مسجد تاریخی وکیل با بازدید روزانه 4 هزار نفر و مسجد نصیرالملک روزانه 2 هزار و 500 نفر تعلق دارد.

رضایی افزود: مساجد تاریخی استان فارس دارای ظرفیت گردشگری فوق‌العاده‌ای است که پذیرای مسافران نوروزی هستند و از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون روزانه 10 هزار نفر از این مساجد بازدید کرده‌اند.

معاون اوقاف فارس همچنین به حضور راهنمایان گردشگری در این مساجد تاریخی اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز 20 نفر از راهنمایان گردشگری آموزش دیده در این اماکن تاریخی مستقر هستند که به‌صورت رایگان به راهنمایی و معرفی مساجد به گردشگران و زائرین نوروزی می‌پردازند.

وی بیان كرد: همزمان با اجرای پنجمین طرح نوروزی آرامش بهاری در کلیه بقاع متبرکه و امامزادگان استان فارس این طرح به‌صورت ویژه در چهار مسجد تاریخی نصیرالملک، وکیل، مشیر، عتیق و جامع کبیر در شهرستان نی‌ریز برگزار می‌شود که تا روز 13 فروردین‌ماه میزبان زائرین نوروزی خواهند بود.

captcha