علم و تجربه در سیاستگذاری میراث فرهنگی حاکم است
کد خبر: 3579054
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

علم و تجربه در سیاستگذاری میراث فرهنگی حاکم است

گروه فرهنگی: معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر توجه بهتری به بخش گردشگری شده و هم‌اکنون سیاستگذاری‌های مبتنی بر تجربه و نظریات کارشناسانه در حوزه میراث فرهنگی در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، میرهادی قره‌سید رومیانی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در پنجمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان که دوشنبه شب، 9 اسفندماه در سالن جلسات فرمانداری زرندیه برگزار شد گفت: آثار تاریخی هر شهر میراث بزرگ آن شهر شناخته می‌شود زیرا این آثار تنها یادگار گذاشتگان ما هستند. 
وی ادامه داد: باید از اشتباهات گذشتگان درس عبرت گرفت و  از تکرار آن در دوران کنونی پیشگیری کرد در واقع توجه به میراث فرهنگی توجه به هویت خودمان است. 
رومیانی تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر نسبت به گذشته توجه بهتری به بخش گردشگری شده است و هم اکنون سیاستگذاری‌های مبتنی بر تجربه و نظریات کارشناسانه در حوزه میراث فرهنگی در حال اجرا می‌باشد. 
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی گفت: سازمان میراث فرهنگی بر اساس دو محور اصلی عبرت گرفتن و تعالی بشرشکل گرفته و نمی‌توان نقش هر کدام از این دو محور را نادیده گرفت. 
وی با بیان اینکه سیاستگذاری این سازمان اعتلای کشور را به همراه دارد گفت: استان مرکزی به عنوان استان دارای قدمت تاریخی نقش مهم و حیاتی در اجرای این مهم ایفا می‌کند و نیاز دارد حوزه میراث فرهنگی در استان نسبت به گذشته تقویت شود. 
رومیانی اظهار کرد: با بررسی دقیق آثار تاریخی استان مرکزی در می‌یابیم این استان توانسته در تمام عرصه‌ها پرورش فرهنگی داشته باشد و خوشبختانه با تعامل خوبی که سازمان میراث فرهنگی با دیگر نهادها و مؤسسات مردم نهاد دارد شاهد رشد هرچه بیشتر این استان در حوزه میراث فرهنگی هستیم. 
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی در پایان بیان کرد: مسجد جامع ساوه ظرفیتی عظیم تاریخی برای استان است زیرا این اثر تاریخی ریشه در قبل از اسلام دارد، این مسجد بیانگر پیشینه خداباوری و اعتقادی مردم استان است.
captcha