اعطای گواهینامه درجه یک هنری به 7 نویسنده
کد خبر: 3556271
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
همزمان با اختتامیه جایزه جلال انجام شد؛

اعطای گواهینامه درجه یک هنری به 7 نویسنده

گروه ادب: همزمان با اختتامیه نهمین جایزه جلال آل‌احمد هفت نویسنده گواهینامه درجه یک هنری خود را از وزیر ارشاد دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز همزمان با برگزاری اختتامیه جایزه جلال آل‌احمد در تالار وحدت، گواهینامه درجه یک هنری را به هفت نویسنده اعطا کرد.
هدایت‌الله بهبودی، داوود غفارزادگان، رضا امیرخانی، میثاق امیرفجر، ابوتراب خسروی، مجید قیصری و محمدرضا کاتب از نویسندگانی هستند که گواهینامه درجه یک هنری را دریافت کردند.
در مراسم اعطای گواهینامه هر یک از نویسندگان سخنانی را در رابطه با این گواهینامه هنری بیان کردند که در این راستا رضا امیرخانی گفت: علاقه زیادی به راندن دارم. از استر و سه چرخه بگیر تا اتومبیل و هواپیما. وقتی شنیدم قرار است گواهینامه جدید دریافت کنم، خیلی مسرور شدم و پرس‌وجو کردم که با این مدرک چه وسیله‌ای را می‌توان راند که جواب درستی نشنیدم و در نهایت یک نفر راهنمایی کرد و گفت؛ معادل مدرک دکتری است و به نظرم از هفته آینده مجبورم، مطبم را راه بیندازم و بیماری‌های ادبی و بی‌ادبی مخاطبانم را درمان کنم.
یادآور می‌شود، در مراسم اختتامیه نهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد مرحوم دکتر محمداکرم عثمان، داستان‌نویس و پژوهشگر فقید افغانستان به عنوان «خادم زبان فارسی» در مراسم اختتامیه تجلیل و تمبر رسمی این جایزه که دربرگیرنده نشان آن است، به دست صالحی‌امیری، وزیر ارشاد رونمایی شد.
همچنین در این مراسم مستند ۸ دقیقه‌ای «جلال در بویین‌زهرا» از ساخته‌های هادی سمیعی نیز رونمایی و پخش شد.
captcha