برگزاری نخستین نشست شورای اقامه نماز استان کرمان
کد خبر: 3555283
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

برگزاری نخستین نشست شورای اقامه نماز استان کرمان

گروه اجتماعی: نخستین نشست شورای اقامه نماز استان کرمان در سال جاری امروز سه‌شنبه، 30 آذر با حضور استاندار کرمان در دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان روز سه شنبه در نشست شورای اقامه نماز استان کرمان گفت: باید راهی برای افزایش نمازخوان‌ها پیدا و زمینه‌ای را فراهم کرد که موج موج جوانان برای نماز حضور یابند.
وی افزود: اگر طرح ویژه و عمل‌ گرایانه‌ای از سوی پژوهشگران و نخبگان برای گسترش فرهنگ نماز ارائه شود، بودجه لازم برای اجرای آن را اختصاص خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه نماز امری واجب و پذیرفه شده در زندگی مردم است تصریح کرد: در سفرهایی که به شهرستان‌های کرمان داریم، بررسی و بازدید از نمازخانه‌های بین راهی را مورد توجه داریم و در مسیر بم - جیرفت بسیار خوب عمل شده و نکات آموزشی نیز روی بنرها نوشته شده است.
رزم‌حسینی گفت: بازدید از نمازخانه های بین راهی باید در دستور کار مدیران باشد تا در صورت وجود نقایص، برای حل آنها اقدام شود.
استاندار کرمان افزود: خوشبختانه نهضت ساخت مسجد در کشور فراگیر است و تلاش می‌کنیم این فرهنگ را گسترش دهیم.
وی یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی را ترویج فرهنگ نماز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور مورد تأکید ویژه قرار گرفته می‌توان با توسعه فرهنگ نمازدر این راستا قدم‌های اساسی برداشت.
رزم‌حسینی تأکید کرد: اماکنی در مدارس، دانشگاه‌ها، پایانه‌ها و سایر نقاط ایجاد شده و دولت نیز در حد توان خود بودجه‌هایی را برای گسترش نمازخانه‌ها اختصاص داده است و باید روش‌هایی را برای جلب جوانان به نماز اجرایی کنیم.
captcha