اسلام نیروی طلبه می‌خواهد نه عنصر تکفیری
کد خبر: 3555106
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

اسلام نیروی طلبه می‌خواهد نه عنصر تکفیری

گروه معارف: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: در راستای گسترش اسلام طلبگی مجاز است نه تکفیر و انتحار، عده‌ای با چنین رفتارهایی چهره اسلام را زشت نشان می‌دهند و آبروی مسلمانان را برده‌اند کجای قرآن آمده برای گسترش اسلام دست به تکفیر و انتحار بزنید؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در همایش ملی «تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری» که امروز، 29 آذرماه، در سالن استانداری مرکزی با حضور شخصیت‌های برجسته جهان اسلام برگزار شد گفت: جهان اسلام بسیار عظیم است، 3 قاره استرالیا، آسیا و آفریقا دارای بیشترین جمعیت مسلمان هستند این 3 قاره از لحاظ سوق‌الجیشی و منابع زیرزمینی بسیار قابل توجه هستند.
وی ادامه داد: بیشترین منابع طبیعی از زمین تا آسمان در اختیار مسلمانان است، دنیای اسلام دارای یک میلیارد و 700 میلون نفر جمعیت است که تقریباً یک پنجم جمعیت جهان را شامل می‌شود اما چه شده است که چنین جمعیت و قدرتی، دچار معضلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است؟
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: چه عاملی باعث شده است که دشمنان اسلام هر روز به دنبال ایجاد تفرقه باشند و با دین سازی  و فرقه سازی چون وهابیت، داعش و بهایت ضاله، از پشت به جهان اسلام خنجر می‌زنند، مسلمانان در مقطعی از تاریخ قدرت برتر جهان بودند چه شد که این قدرت را از دست دادند.
عضو خبرگان رهبری افزود: یکی از دلایل از بین رفتن قدرت مسلمانان تفرقه‌افکنی و تعصبات احمقانه جاهلیت است، در اواخر حکومت امام علی(ع) جامعه اسلامی دچار تفرقه شده بود امیرالمؤمنین عامل این تفرقه را تکبر، تعصب و فرقه‌گرایی احمقانه جاهلی می‌دانستند.
وی ادامه داد: امروز جهان اسلام باید بپاخیزد و منافع مسلمین را احیا کند، احیای منافع جهان اسلام واجب و مقابله با خیانت‌ها وظیفه است، رسالت علمای اسلام امروز سنگین‌تر از گذشته شده، وقتی در جهان اسلام تفرقه ایجاد می‌شود این علما هستند که باید از تعصبات احمقانه دست بردارند و با این انحرافات مبارزه کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: در سال‌های 41 و 42، امام خمینی(ره) بحث وحدت کلمه را بیان کردند ایشان در آن مقطع به اهمیت این موضوع پی برده بودند، امروز نیز فرق جهان اسلام باید مانند یک مشت در برابر  توطئه‌های دشمن بایستد، قطعاً می‌توانیم رسالت وحدت که رسالت سنگینی است را محقق و حفظ کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: سه مسأله در ایجاد وحدت جامعه اسلامی از واجبات است اولین و واجب‌ترین آن اخلاق و معنویت است، فقه اسلامی نیز بر همین اصل بنا شده، دوم احیای فرهنگ جهاد و اجتهاد به معنای واقعی کلمه است، اجتهاد به افرادی که پیامبر(ص) را درست درک نکرده‌اند ‌نمی‌رسد باید سراغ اهل ذکر برویم این اهل ذکر هستند که با درک پیامبر(ص) توانسته‌اند به مقام اجتهاد برسند اهل ذکر نیز همان اهل‌بیت(ع) هستند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: امروز جهان اسلام باید با شعار اهل‌بیت(ع) و احترام به مذاهب دیگر از تفرقه جلوگیری کند، در راستای گسترش اسلام طلبگی مجاز است نه تکفیر و انتحار، عده‌ای با چنین رفتارهایی چهره اسلام را زشت نشان می‌دهند و آبروی مسلمانان را برده‌اند کجای قرآن آمده برای گسترش اسلام دست به تکفیر و انتحار بزنید؟ سومین عامل در راستای ایجاد وحدت اسلامی پرهیز از تعصبات جاهلیت است باید از پراکندگی و افکار احمقانه دوری کرد و رفتار و گفتار را بر مبنای حقیقت طلبی قرار داد.
captcha