تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری منعقد شد
کد خبر: 3553356
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری منعقد شد

گروه دانشگاه: تفاهم‌نامه همکاری علمی و آموزشی میان جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری و دانشگاه فرهنگیان استان با حضور رؤسای این دو نهاد منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهار محال و بختیاری، صبح امروز 22 آذرماه تفاهم‌نامه‌ همکاری علمی و آموزشی بین جهاد دانشگاهی استان و دانشگاه فرهنگیان استان با حضور وحید خلیلی اردلی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری و مسعود رحیمی، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان، در پردیس بحرالعلوم دانشگاه فرهنگیان استان منعقد شد.
مسعود رحیمی، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان، بر همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت با استفاده از امکانات آموزشی دانشگاه فرهنگیان، برگزاری دوره‌های صلاحیت معلمی، برگزاری سمینارهای مشترک و استفاده از مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی در راستای انتشار کتب اساتید این دانشگاه از مهم‌ترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.
وی افزود: یادگیری دانش‌های موردنیاز برای برطرف کردن نیازهای روزانه و آگاهی نسبت به اخلاق اجتماعی در جامعه امروز اهمیت فراوانی دارد.
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به استفاده از تمام توانمندی‌های جهاد دانشگاهی استان در جهت ارتقای سطح آموزشی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان، تصریح کرد: تببین رسالت‌های معلمی با برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی تحقق می‌یابد.
وحید خلیلی اردلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان، جهاد دانشگاهی را پل ارتباطی میان دانشگاه و جامعه دانست و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در راستای کمک به  اعتلای استان گام‌های موثری را برداشته است.
خلیلی اردلی با اشاره به برگزاری تمامی آموزش‌های نوین و کاربردی موردنیاز معلمان استان در جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان با اخذ مجوز 85 رشته تخصصی، کاربردی و  اشتغال محور، به دلیل داشتن تنوع در دوره‌های آموزشی خود در شش ماهه نخست سال جاری پیشرفت 70 درصدی را  داشته است.
وی با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی در تمام حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه فرهنگیان استان، افزود: جهاد دانشگاهی استان با داشتن ظرفیت‌های متنوع و متعدد در حوزه آموزشی کوتاه مدت و فرهنگی می‌تواند خدمات قابل توجهی را به دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان ارائه دهد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را تلاش مشترک برای توانمندسازی هدفمند سرمایه انسانی استان و استفاده بهینه از توانمندی‌های مشترک طرفین به منظور تشکیل جامعه‌ای دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌ آموزش‌های کاربردی و تخصصی جهاد دانشگاهی استان دانست و تصریح کرد: دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان برای فرزندان کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان با تخفیف برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود توسعه همکاری‎های مشترک استانی، بهره‌مند شدن طرفین از توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی یکدیگر، استفاده از آموزش‎های کاربردی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی و ارائه دوره‌های آموزسی به دانشجویان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان، همکاری در برگزاری سمینارها، نشست‌ها، کارگاه‌‎ها و همایش‌های استانی و الزام جهاد دانشگاهی استان در ارائه گواهینامه معتبر برای شرکت‌کنندگان در دوره‌‎های مختلف از شاخص‌ترین محورهای همکاری این دو نهاد بود.
captcha