نوجوانان فراهانی از آموزش‌های مستمر قرآنی محروم هستند
کد خبر: 3553055
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
فیض کرمیان:

نوجوانان فراهانی از آموزش‌های مستمر قرآنی محروم هستند

فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه فراهان گفت: استقبال مردم از برنامه‌های قرآنی تکلیف و حجت را تمام می‌کند، کودکان و نوجوانان فراهان تقاضای احداث جامعةالقرآن دارند در فراهان کلاس حفظ قرآن مستمر نداریم و آموزش‌ها به صورت مقطعی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمد مهدی فیض کرمیان، امام جمعه شهرستان فرهان، امروز، 21 آذرماه، در مراسم نهمین دوره قرعه‌کشی طرح آموزش غیرحضوری ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، که در این شهرستان برگزار شد گفت: سبک زندگی قرآنی آن گونه که شایسته و مدنظر رهبری است هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: قرآن مهجور است و برای خروج از این مهجوریت باید تمام تلاش خود را صرف کنیم آمار بالای حضور مردم فراهان در برنامه‌های قرآنی از جمله طرح قرآن در خانه و جشنواره گل‌های محمدی(ص) حکایت از ظرفیت این شهرستان در فعالیت‌های قرآنی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه فراهان افزود: در امور قرآنی باید کیفیت و کمیت باهم مدنظر قرار گیرد، با وجود اینکه شهرستان فراهان در امور قرآنی فعالیت‌ها و مشارکت خوبی دارد اما فاقد اداره تبلیغات اسلامی است و همچنان تحت نمایندگی به سر می‌برد با این وجود تکلیف خود را در امور قرآنی به خوبی انجام داده است.
وی گفت: استقبال مردم از برنامه‌های قرآنی تکلیف و حجت را تمام می‌کند اما وقتی مشارکت مردم به این خوبی است انتظار می‌رود، نمایندگی تبلیغات فراهان به اداره ارتقا یابد، کودکان و نوجوانان فراهان تقاضای احداث جامعةالقرآن دارند در فراهان کلاس حفظ قرآن مستمر نداریم و آموزش‌ها به صورت مقطعی ارائه می‌شود.
امام جمعه فرهان افزود: با توجه به اینکه رهبری بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تأکید دارند باید جدی‌تر در این راه قدم برداریم فرهان نوجوانان مستعدی دارد که در منزل به حفظ قرآن مشغول هستند، باید از استعداد و انگیزه آنها استفاده کرد ما متوجه مشکلات مالی جامعه و دستگاه‌های اجرایی هستیم اما باید تلاش کرد این استعدادها شکوفا شوند.
حجت‌الاسلام فیض کرمیان تأکید کرد: احداث ساختمان مستقل برای اداره تبلیغات فراهان و برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای استعدادهای قرآنی زمینه استمرار و اجرای بهتر فعالیت‌های قرآنی را فراهم می‌کند، فراهان دارای 74 روستا است با 2 کارمند تبلیغات اسلامی، که امیدواریم با حمایت مدیرکل این مشکلات برطرف شود.   
به گزارش ایکنا؛ فرماندار فراهان نیز در این مراسم گفت: برگزاری طرح‌ قرآن در خانه می‌تواند در اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه موثر باشد، یکی طرح‌های موفقی که در فراهان اجرا شد جشنواره گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) بوده است با توجه به جمعیت فراهان ما بعد از ساوه رتبه دوم در این جشنواره را داریم که با تلاش دستگاه‌ها، مردم و مؤسسات قرآن توانستیم اقدامات خوبی در حوزه قرآن داشته باشیم.

captcha