قانون مبنای رفتار مدیران باشد
کد خبر: 3547760
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
افشانی:

قانون مبنای رفتار مدیران باشد

گروه سیاسی: استاندار فارس با تأكید بر اهمیت رعایت قانون از سوی مدیران و فرمانداران گفت: فرمانداران باید تواضع داشته باشند و مبنای رفتار و عملشان اجرای قانون باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس در نشست فرمانداران استان با تصریح به اینكه بیشترین تلاش وزارت كشور ایجاد آرامش در استان و شهرستان و بروز كمترین میزان تنش است، گفت: این شرایط مشروط به این است كه جایگاه فرمانداری تضعیف نشود و قانون باید رعایت شود و قانون تكلیف را تعیین كرده است.
وی با اشاره به اینكه دو چیز از فرمانداران به جا خواهد ماند یكی ادب و گفتار مناسب و دیگری  فعالیت عمرانی خاص در شهرستان است، بیان كرد: فرمانداران باید تواضع داشته باشند و مبنای رفتار و عملشان اجرای قانون باشد.
استاندار فارس با بیان اینكه بار مسئولیت شهرستان بر عهده فرمانداران است، گفت: فرمانداران باید با برگزاری جلساتی با مدیران اصلی شهرستان، نقشه راه توسعه شهرستان را تدوین و راهبردهای رسیدن به اهداف را تعیین كنند.
وی با تأكید بر اینكه فرمانداران باید به وظایف اصلی خود توجه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: تامین امنیت، توسعه، ایجاد اشتغال، رونق حوزه کسب و کار و اصلاح امور اجتماعی با تکیه بر مشارکت بیشتر مردم و فعال کردن نهادهای اجتماعی غیردولتی از مهم‌ترین وظایف فرمانداران هستند.
افشانی با اشاره به اینكه پر كردن چاه‌های غیرمجاز یكی از نیازهای امروز برای نجات حیات انسان‌هایی است كه در استان فارس و ایران زندگی می‌كنند، گفت: اگر مدیریتی فوق‌العاده علمی و كارا با داشتن طرح جامع كه هدف، راهبردها و روش‌ها در آن معلوم باشد نداشته باشیم امكان حیات در بخش قابل ملاحظه‌ای از این كشور در آینده وجود نخواهد داشت.
استاندار فارس با تأكید بر اینكه نه تنها چاه‌های غیرمجاز باید پر شوند بلكه چاه‌های مجاز نیز باید با نصب كنتور كنترل شوند و به میزان مشخص شده از آن‌ها برداشت شود، افزود: منطق این است كه وقتی نزولات كم می‌شود استفاده ما هم باید كاهش یابد و معنی ندارد با كم شدن ورودی، خروجی ثابت بماند.
افشانی با اشاره به اینكه ماموریت اصلی فرمانداران عمران و توسعه شهرستان است، گفت: فرمانداران در زمینه تشكیل تعاونی‌ها و شركت‌های روستایی كه از تسهیلات با درصد سود پائین‌تر بهره مند می‌شوند تلاش كنند.
وی با بیان اینكه شركت‌های دانش‌بنیان در شهرستان‌ها باید مورد حمایت فرمانداران قرار گیرند، افزود: هفته پژوهش و فناوری در شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و دانش و فناوری می‌تواند به توسعه شهرستان ها كمك كند.
وی با تاكید بر اینكه فرمانداران باید پروژه‌های بزرگ شهرستان‌های خود را پیگیری كنند، افزود: همچنین فرمانداران باید با پیگیری از طریق سرمایه‌گذاران و مدیران استانی و ملی زمینه سرمایه‌گذاری در شهرستان را فراهم كنند.
captcha