تخصیص بیش از 647 میلیون تومان اعتبار به شورای عالی قرآن کردستان
کد خبر: 3544504
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

تخصیص بیش از 647 میلیون تومان اعتبار به شورای عالی قرآن کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول کمیته طرح و برنامه شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان از تخصیص و هزینه کرد 647 میلیون و 500 هزار تومان به شورای عالی قرآن کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمدمهدی طالبی، مسئول کمیته طرح و برنامه شورای عالی توسعه قرآنی استان کردستان امروز، 18 آبان ماه در هفدهمین جلسه کمیته طرح و برنامه شورای عالی قرآن استان با دستور کار بررسی طرح های قرآنی واصله به دبیرخانه کمیته برگزار شد، اظهار کرد: شورای عالی قرآن تا کنون در استان فعالیت های مهم و اثرگذاری داشته است.

وی افزود: استان کردستان از استان‌های موفق در بحث اجرای برنامه‌های قرآنی بوده و در این بحث در جایگاه سه استان برتر کشور  قرار گرفته است.

مسئول کمیته طرح و برنامه شورای عالی توسعه قرآنی استان کردستان بیان کرد: در اجرای برنامه‌ها و جذب بالاترین اعتبارات، شورای عالی قرآن استان کردستان بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، بوشهر در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های قرآنی استان کردستان عنوان کرد: در این راستا با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی باید کردستان به طور ویژه دیده شود.

طالبی با تأکید بر تشکیل هر چه سریع‌تر کمیته تدوین سند تحول قرآن استان کردستان بیان کرد: برای اجرای برنامه های قرآنی هیچ نقشه راه مشخصی نداریم که تدوین این سند می‌تواند نقشه راهی را به ما بدهد.

وی بیان کرد: سند تحول قرآن استان کردستان باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شده و پیگیری شود تا بتوانیم با یک برنامه مدون و راهبردی برنامه‌های قرآنی را پیگیری کنیم.

مسئول کمیته طرح و برنامه شورای عالی توسعه قرآنی استان کردستان عنوان کرد: بیشتر از 50 درصد اعتبارات قرآنی شورای عالی قرآنی به فعالیت های قرآنی موسسات قرآنی مردمی و اتحادیه های قرآنی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: اگر اداره یا نهادی از دستگاه‌های دولتی از شورای عالی قرآن اعتباری دریافت کرده است در قالب اجرای برنامه یا یک طرح قرآنی بوده است.

طالبی یادآور شد: بعضی از بخش‌ها بیشتر از سایر بخش‌ها نیاز به سرمایه گذاری دارد چرا که با سرمایه گذاری در این بخش مانند آموزش و پرورش برای آینده استان و فرزندان‌مان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

captcha