نخبه‌پروری قرآنی پشتوانه مادی و معنوی می‌خواهد
کد خبر: 3543944
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
سعیدی:

نخبه‌پروری قرآنی پشتوانه مادی و معنوی می‌خواهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مهد قرآن کریم اراک با تأکید بر اینکه حضور نوجوانان و کودکان در مسابقات اوقاف پشتوانه خوبی برای آینده این مسابقات بود، گفت: تربیت نسل قرآنی و نخبه‌پروری پشتوانه مادی و معنوی می‌خواهد و متولیان باید متوجه این هزینه‌ها باشند.

مجتبی سعیدی، مدیر مهد قرآن اراک، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر لزوم تکریم افتخارآفرینان قرآنی توسط متولیان فرهنگی و قرآنی گفت: عموم مردم و مسئولان از مدال‌آوران ورزشی در میادین مختلف استقبال با شکوه انجام می‌دهند ولی نمی‌دانم چرا وقتی نوبت قرآن و افتخارآفرینان قرآنی می‌رسد ضرورتی بر انجام این کار نمی‌بینند و بهایی به برگزاری چنین مراسمی نمی‌دهند، متولیان امر فرهنگ و قرآن باید در اتحادی چشمگیر این دیدگاه غلط را نسبت به خادمان و فعالان مجموعه قرآنی تغییر دهند.
وی کسب 5 رتبه برتر در مسابقات قرآن اوقاف را افتخار استان دانست و افزود: نباید رتبه‌های برتر ما را از پرورش نخبه‌های قرآنی غافل کند، ما تا چند سال دیگر نیاز به نیروهای تازه نفسی برای حضور در مسابقات قرآنی اوقاف داریم که از هم اکنون برای آن باید برنامه‌ریزی کنیم.
سعیدی با اشاره به برگزاری مراسم استقبال از رتبه‌های برتر مسابقات قرآن ادامه داد: این مراسم اطلاع رسانی شده بود اما متأسفانه حضور جامعه قرآنی و مسئولان را در حد قابل قبول شاهد نبودیم، بنده از حضور پیشکسوتان قرآنی همچون استاد محمدی و شهسواری تقدیر می‌کنم حضور بزرگان قرآنی زمینه دلگرمی متسابقین را فراهم می‌کند، باید از تجربه آنها در ایجاد انگیزه برای متسابقین جوان‌تر استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: اگر فضای قرآنی استان رشد کند طبیعتاً رقابت در مسابقات قرآن اوقاف نیز در مراحل شهرستانی و استانی جدیتر می‌شود، فعالان قرآنی هرچه جلوتر می‌روند بیشتر علاقه‌مند می‌شوند که فعالیت‌ها به صورت تخصصی‌تر و فنی‌تر دنبال شود، کما اینکه این خدمات نیز در حال حاضر به صورت گسترده در حال انجام است.  
سعیدی بر لزوم برنامه‌ریزی اصولی برای پرورش و تربیت نخبگان قرآنی تأکید کرد و افزود: بدون شک برای کسب رتبه‌های برتر در مرحله کشوری باید مدون و حساب شده پیش رفت، حافظان قرآن و دو نفر دیگر که در رشته اذان و معارف رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند قطعاً با برنامه پیش رفتند.
وی ادامه داد: امروز برای نخبه‌پروری باید جدی‌تر باشیم، برای رسیدن به این مهم نیازمند مساعدت مسئولان فرهنگی و قرآنی هستیم، البته برای وارد شدن به این حوزه نباید از تجربیات پیشکسوتان غافل شد، مسابقات قرآن اوقاف بالاترین سطح مسابقات در کشور است که برای کسب موفقیت در آن باید تلاش مضاعف داشت.
سعیدی داشتن پشتوانه را یکی دیگر از برنامه‌های مهم تربیت نسل قرآنی برشمرد و اظهار کرد: مسئولان فرهنگی، مؤسسات قرآنی، اساتید، قاریان و حافظان باید همگام و همسو حرکت کنند و پشتوانه کافی را از لحاظ صرف هزینه‌های مادی و معنوی داشته باشند.
وی افزود: شروع تربیت قرآنی از سنین کودکی و نوجوانی است، عدم حضور نوجوانان و کودکان در مسابقات اوقاف تبعاتی دارد که در سال‌های آینده مشخص خواهد شد، شکوفه‌ها پشتوانه‌های خوبی برای مسابقات قرآنی اوقاف بودند که با عدم حضور آنها در این دوره از مسابقات فرصت رقابت جدی از آنها گرفته شد.
مدیر مهد قرآن اراک در پایان تصریح کرد: برای حضور جدی و تأثیرگذار نوجوانان و کودکان در مسابقات قرآن اوقاف باید ایجاد انگیزه کنیم، بچه‌ها نیاز به انگیزه‌های بیشتری دارند که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، برگزاری مسابقات مهم، ویژه دانش‌آموزان امری ضروری است تا مقدمه‌ای شود برای حضور قدرتمند در مسابقات قرآن اوقاف.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۰۹:۲۱
0
0
باید این پشتوانه محقق شود تا به نتایج خوبی در زمینه قرآن منجرب شود
captcha