طرح کرسی آزاداندیشی در مدارس البرز کلید خورد
کد خبر: 3543543
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

طرح کرسی آزاداندیشی در مدارس البرز کلید خورد

گروه فرهنگی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح کرسی آزاداندیشی در مدارس این استان با هدف بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان در قالب تشکیلات دانش‌آموزی کلید خورد.

مسعود مهرانی‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: اجرای این طرح نقش مهمی در ایجاد فضای پرسشگری، نقادی منصفانه و آگاهانه و مطالبه‌گری بین دانش‌آموزان متناسب با گروه سنی آنان دارد.
وی کسب تجربه و تبادل اطلاعات در زمینه های فرهنگی، مذهبی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به ویژه بین دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم را از اهداف مهم این طرح در مدارس البرز ذکر کرد.
این مسئول بیان کرد: در این طرح دانش‌آموزان نظر و دیدگاه خود را در زمینه‌های مختلف در حضور کارشناسان و مربیان مدارس مطرح می‌کنند تا از نظردیگر دانش‌آموزان شرکت‌کننده نیز در این نشست‌ها مطلع شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یکی از اهداف طرح کرسی آزاداندیشی در مدارس را روشنگری دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان با اهداف تخریبی ضد دینی و انقلابی دشمنان علیه ایرن اسلامی نیز آشنا می‌شوند.
مهرانی‌نیا گفت: در این نشست‌ها دانش‌آموزان با مهارت تاب‌آوری در مقابل دیدگاه‌ها و نظرهای مخالف یکدیگر نیز به عنوان یک مهارت مهم در زندگی فردی و اجتماعی نیز آشنا می‌شوند.
وی از این طرح به عنوان یک خلع در فرآیند تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: دانش‌آموزان برای رسیدن به یک زندگی هدفمند و تعامل همه جانبه در مشارکت‌های جامعه با نگاهی آگاهانه و کارشناسی نیاز به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس دارند.
این مسئول خاطر نشان شد: این طرح تخصصی تا پایان سال تحصیلی 96-95 در مدارس البرز به اجرا در می‌آید.
وی یادآورشد: درقالب این طرح از سوی کارشناسان نکات مهم آموزشی ـ تربیتی در زمینه‌های مختلف مهارت‌های زندگی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی نیز برای دانش‌آموزان عنوان می‌شود.
این مسئول گفت: بصیرت‌افزایی و ارتقا سطح آگاهی در دانش‌آموزان موجب می‌شود تا دانش‌آموزان در مقابله آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آگاهانه تصمیم بگیرند وعمل کنند.
captcha